توافق افغانستان و پاکستان برای انتقال دفتر طالبان از قطر

افغانستان و پاکستان بعد از سفر کرزی و گفتگوها با نخست وزیر این کشور در زمينه انتقال دفتر طالبان از قطر به توافق رسيدند .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مشاور امنيت ملي و خارجي نخست وزير پاکستان اعلام کرد، افغانستان و پاکستان درباره انتقال دفتر طالبان از قطر به کشوری ديگر به توافق رسيدند.

 سرتاج عزيز، مشاور امنيت ملي و خارجي نواز شريف افزود که تلاش‌ها برای آغاز گفت‌وگوهای صلح ميان افغانستان و طالبان در يک کشور ديگر ادامه دارد.

سرتاج عزيز گفت، اسلام آباد از يک گروه مشخص در افغانستان حمايت نمی‌کند، بلکه خواهان يک افغانستان باثبات با حضور تمامي گروهها در قدرت است.

برای نخستين بار است که يک مقام بلند پايه پاکستان به طور رسمی، توافق کابل-اسلام آباد را بر سر انتقال دفتر طالبان از قطر به کشور ديگر تأييد کرده است.

محمداسماعيل قاسم يار، سخنگوی شورای عالي صلح کشور نيز گفت، هر چند تاکنون کشوری به عنوان جايگزين براي ايجاد دفتر برای طالبان مشخص نشده، اما طرف گفت‌وگوهای صلح بايد افغان‌ها باشند.

وی اظهار داشت که صلح و ثبات در افغانستان زمينه تجارت با پاکستان را گسترش مي‌دهد و اين کار به سود هردوکشور است وپاکستان می‌خواهد براساس منافع ملي خود درزمينه پيشبرد روند صلح  با دولت افغانستان همکاری کند.

به اعتقاد آگاهان سياسی، پاکستان تلاش دارد تا نقش رهبری را در روند گفت‌وگوهای صلح افغانستان داشته باشد، پيش از اين نيز حکومت افغانستان چندين بار از پاکستان خواسته بود تا در زمينه گفت‌وگوهای صلح همکاری صادقانه داشته باشد و طالبان را متقاعد سازد تا پای ميز گفت‌وگوهای صلح حاضر شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *