برگزاری تظاهرات ضد جنگ در سراسر جهان

مردم کشورهای مختلف با برپایی تظاهرات‌های ضد جنگ در سراسر جهان مخالفت خود را با مداخله نظامی امریکا در سوریه اعلام کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا روز شنبه (۹ سنبله) گفته بود درصدد دريافت مجوز کنگره براي حمله به سوريه است، اظهارات وی موجب برگزاری اعتراضات ضد جنگ در سراسر جهان شد.
از روز شنبه تظاهرات‌هایی در سراسر امریکا از جمله لس آنجلس، بوستون، تگزاس و نیویارک برگزار شده است و صدها تن از فعالان ضد جنگ مخالفت خود را با جنگ سوریه اعلام کردند.
معترضان کانادایی در شهر کلگری در ایالت آلبرتا تظاهرات کردند، لندن، پایتخت انگلیس نیز صحنه برگزاری اعتراضات ضد جنگ بود.
در ترکیه هزاران معترض با برپایی تظاهرات در خیابان‌های استانبول و تشکیل یک زنجیره انسانی مخالفت خود را با مداخله نظامی خارجی در سوریه نشان دادند.
معترضان همچنین با تجمع در مقابل سفارت امریکا در امان، پایتخت اردن مداخله نظامی در سوریه را به مثابه “تهاجم به کل جهان عرب” خواندند.
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز روز یک‌شنبه (۱۰ سنبله) ضمن محکوم کردن ایده جنگ بر ضد سوریه بر ضرورت گفتگو و مذاکره به جای اقدام نظامی تاکید کرد.
پاپ افزود :”جنگ به جنگ‌های بیشتر منتهی می‌شود و خشونت نیز خشونت بیشتر را در پی دارد، رشته‌ای از تعهد و پایبندی به صلح تمامی زنان و مردان دارای حسن نیت را با هم متحد خواهد کرد.”
وی همچنین برگزاری یک روز روزه و دعا برای برقراری صلح در سوریه را خواستار شد.

شبه نظاميان تکفیری حاضر در سوريه و مخالفان سوری مورد حمایت خارج در (۳۰ اسد) ادعا کردند، در پي حمله شيميايي نيروهاي دولتي سوريه به پايگاه‌هاي شبه نظاميان در مناطق عين ترما، زملکا و جوبر، واقع در حومه دمشق صدها نفر کشته شدند

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *