انعکاس ازتحولات سوریه در اندیشه های جهانی

خبرگزاری خاورمیانه، به خاطر حساسیت بحران سوریه سر تیتر معتبرترین خبرگزاری ها و موضع گیری رهبران جهان را در قبال سوریه گچین کرده است.

دولت آلمان در بيانيه اي اعلام کرده است آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و ديويد کامرون نخست وزير انگليس مدعي شدند سوريه نبايد به خاطر حمله شيميايي بدون مجازات بماند.

روزنامه اسرائيلي معاريو پيش بيني کرد حمله هوايي آمريکا به سوريه از امشب آغاز شود. ودولت اسرائیل سخت در تکافوی پیشگیری از حملات  تلافی جویانه محور لبنان سوریه و ایران است .

شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز عربي گزارش داد: شمار زيادي از نمايندگان پارلمان انگليس با حمله به سوريه مخالفند اما احتمال مداخله زميني ترکيه در سوريه وجود دارد.

بر اساس يک نظرسنجي که اخيرا انجام شده است اکثریت مردم فرانسه مخالف پيوستن کشورشان به هرگونه اقدام نظامي در سوريه هستند.

بشار اسد در نشستی با اعضای نظام سوریه تاکید کرد: ما از این جنگ سربلند بیرون خواهیم آمد.

عدنان منصور وزير خارجه لبنان روز چهارشنبه اعلام کرد کشورش اجازه نخواهد داد از حريم هوايي اش براي انجام حملات عليه کشور همسايه ، سوريه استفاده شود.

دولت اکوادور روز چهارشنبه مخالفت شديد خود را با هرگونه حمله نظامي احتمالي به سوريه توسط کشورهاي خارجي ابراز داشت.

رئيس جمهور امريکا در گفتگو با شبکه پي بي اس مدعی شد که مخالفان مسلح سوریه دارای سلاح شیمیایی نیستند و افزود: ما گزینه‌هایی را مد نظر داریم که گزینه نظامی یکی از این گزینه‌هاست.

وانگ یی وزیر خارجه چین تاکید کرد : گزینه دیپلماسی تنها راهکار برای حل بحران سوریه است و ورود نظامی به این کشور تنها اوضاع منطقه را متشنج خواهد کرد.

حمدین صباحی رهبر جریان ملی گرای مصر تأکید کرد که هیچ گونه دشمنی با سوریه پذیرفتنی نیست.

 منابع خبري به نقل از داود احمد اوغلو وزير امور خارجه ترکيه اعلام کردند آنکارا  امروز  نيروهاي نظامي خود را به حال آماده باش درآورد و تدابير لازم را براي دفاع از شهروندان خود در صورت اقدام نظامي خارجي در سوريه اتخاذ کرد.

رهبر جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که سوریه خط قر مز ماست.

پوتین ریس جمهور روسیه:  اجازه اصابت یک فروند موشک را به خاک سوریه نخواهم داد .

جين پساکي” سخنگوي وزارت خارجه امريکا گفت: با توجه به موضع روسيه، انتظار اقدامي از شوراي امنيت سازمان ملل نيست و آمريکا به رايزني براي اقدام مناسب عليه سوريه ادامه خواهد داد.

روزنامه يديعوت آحارونوت اسرائیل  از تخليه مخزن هاي آمونياک در خليج حيفا در پي تهديدات سوريه خبر داد.

پايگاه اينترنتي اسرانیلی “ولاه” پيش بيني کرد آمريکا تا زماني که بازرسان سازمان ملل در سوريه حضور دارند، به اين کشور حمله نخواهد کرد.

روزنامه امريکايي نيويورک تايمز به نقل از مقامات دولت اين کشور تاکيد کرد ارتباط قطعي در مورد ارتباط بشار اسد رئيس جمهور سوريه با حمله شيميايي وجود ندارد.

جان بينر” رئيس مجلس نمايندگان امريکا از باراک اوباما رئيس جمهور امريکا خواست شخصا توجيهات اقدام نظامي احتمالي در سوريه را براي کنگره و مردم آمريکا ارائه کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *