سرباز آدمکش امریکایی با بازماندگان قربانیان افغان روبرو شد

سرباز امريکايي که ۱۶ غير نظامي از جمله چندين زن و کودک افغان را در مارچ ۲۰۱۲ کشت، با برخي از بازماندگان و خويشاوندان قربانيان اين قتل عام روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گروهبان بيلز در ماه جون به منظور فرار از مجازات اعدام به دليل کشتار روستاييان افغان به گناهکار بودن خود اعتراف کرد، جلسه محاکمه وي روز سه شنبه (۲۹ اسد) در يک پايگاه نظامي آغاز شد و هيئت منصفه اين دادگاه که شش نفر هستند، بايد در مورد مجازات بيلز تصميم بگيرند، آنها تعيين خواهند کرد که مجازات حبس ابد اين سرباز همراه با امکان عفو مشروط خواهد بود يا خير.

يک نوجوان افغان که از قتل عام انجام شده توسط بيلز جان سالم بدر برده است، در آغاز محاکمه در مورد رنجي که بابت از دست دادن مادربزرگ خود کشيده، شهادت داد.

اين نوجوان که نام وي رفيع الله عنوان شد، در ناحيه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و خواهر وي نيز به شدت زخمي شد و اکنون از کابوس‌هاي شبانه رنج مي‌برد.

رفيع الله ۱۵ ساله گفت وي (مادربزرگ اين نوجوان) من را به شدت دوست داشت و هر زماني که به وي فکر مي‌کنم، اشک مي‌ريزم، بر پايه اين گزارش، رابرت بيلز به کشتار روستاييان غير مسلح طي حملاتي شبانه در ولايت قندهار پاکستان اعتراف کرده است.

يک کشاورز افغان نيز که در جريان اين قتل عام از ناحيه صورت و گردن هدف گلوله قرار گرفت، در جايگاه شاهدين حاضر شد، حاجي محمد نعيم گفت: اين حرامزاده در مقابل من ايستاد، من مي‌خواستم از او بپرسم که من چکار کردم؟ من با تو چکار کرده‌ام؟…وي سپس به من شليک کرد.

صديق الله و فيض الله دو پسر اين کشاورز نيز در جريان اين محاکمه شهادت دادند، صديق الله خود در اين حمله هدف گلوله قرار گرفت اما فيض الله در زمان وقوع اين قتل عام در خانه حضور نداشت.

در جريان محاکمه بيلز ۷ افغان شامل ۴ مجروح و ۳ تن از خويشاوندان قربانيان شهادت دادند، قتل عام روستاييان افغان تظاهرات گسترده‌اي را در سال گذشته ميلادي در کشور رقم زد و همچنين باعث شد امريکا به طور موقت عمليات جنگي خود در اين کشور آسيايي را متوقف کند.

گفتني است، در پي زخمي شدن يکي از سربازان امريکايي در افغانستان، بيلز براي گرفتن انتقام ابراز تمايل کرده بود.

وي در جريان محاکمه خود گفت، دليل مناسبي براي کارهاي وحشتناکي که من انجام دادم، وجود ندارد با اين حال، اين سرباز امريکايي بابت اين کشتار عذرخواهي نکرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *