امریکا، بشریت را تهدید می‌کند

تا هر زماني که امريکا به شيوه خود به مسائل در جهان بپردازد بشريت به معناي واقعي تهديد مي‌شود.

استفان لندمن نویسنده و فعال امریکایی گفته است که اعلام سياسي «بي‌طرفي» از سوي دولت باراک اوباما، رئيس جمهور امريکا در قبال بحران مصر دستور کار واقعي امريکا را نشان مي‌دهد.

لندمن افزود : آن‌ها به مسئله اهميتي نمي‌دهند و فقط خواهان کنترل بدون چالش اوضاع هستند، آنها مي‌خواهند کنترل اين منطقه را که يک منطقه نفت خيز است در دست بگيرند.

در درگيري‌هاي روز چهارشنبه (۲۳ اسد) در سراسر مصر و در پي حمله نيروهاي امنيتي به ۲ اردوگاه طرفداران محمد مرسي، رئيس جمهور برکنار شده مصر صدها تن از مردم اين کشور کشته شدند.

لندمن خاطرنشان کرد : تعداد کشته شدگان مصري در واقع براي واشنگتن هیچ اهميتي ندارد، امريکا به همراه ارتش مصر و شوراي عالي نيروهاي مسلح اين کشور براي برکناري مرسي توطئه‌چيني کرد.

باراک اوباما که هنوز از اطلاق واژه کودتا به برکناري مرسي خودداري مي‌کند روز پنجشنبه (۲۴ اسد) ضمن محکوم کردن دولت موقت مصر گفت واشنگتن در اعتراض به درگيري‌هاي خونين مصر، تمرينات نظامي مشترک خود با قاهره را لغو مي‌کند.

روزنامه نيايورک تايمز پيشتر اعلام کرد واشنگتن در حال حاضر براي از دست دادن احتمالي يک هم‌پيمان مشتاق خود که عمليات‌هاي نظامي امريکا در منطقه را تسهيل کرده است نگران است.

امريکا سالانه ۱.۵ ميليارد دالر در قالب کمک نظامي و اقتصادي به مصر اعطا مي‌کند که اين کشور شمال آفريقا را پس از رژيم اسرائيل به دومين دريافت‌کننده کمک‌هاي واشنگتن مبدل کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *