تلفات و خسارات برخاسته از جاری شدن سیلاب در غور

گزارش ها از ولایت غور در غرب کشور حاکی از آنست که بر اثر جاری شدن سیلاب در این ولایت صدها راس مواشی از بین رفته و ده ها جریب زمین زراعتی تخریب شده است.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، در بارندگی های بیست چهار ساعت گذشته در ولسوالی دولینه 200 راس مواشي از بیت رفته و  70 جريب زمين زراعتی بکلی تخریب شده است.

خادم حسين دانشيار ولسوال دولينه ي ولايت غورگفتهاست که درنتيجه جاري شدن سيلاب و باران هاي شديد طي 24 ساعت گذشته دراين ولسوالي 200 راس مواشی از بین رفته و نزديك به 70 جريب اراضي زراعتي تخريب شده است.

به گفته ولسوال دولينه غور، اين سيلاب ها تلفات انساني در بر نداشته است.

مسئولان محلي دراين ولسوالي همچنان ميگويند: جاري شدن سيلاب دراين فصل سال، مردم و مسئولان را غافلگيري نموده است.

آنان ازمقامهاي مركزي و موسسات كمك رسان داخلي وخارجي ميخواهند تا به زودترين فرصت كمك های شان را به مردم اين ولسوالي دور افتاده آغازنمايند.

گفتني است ولايت غور ازجمله ولايت هاي محروم ودورافتاده درغرب افغانستان است كه همواره با دليل دشوار گذر بودن اكثريت راه هاي مواصلاتي ولسوالي هاي آن با مركز اين ولايت درمواقع بلاياي طبيعي خسارات وتلفات جاني بيشماري را بجا ميگذارد.

طی سه روز گذشته چندین ولایت افغانستان شاهد بارش باران شدید و جاری سدن سیلاب بوده که تا در اثر آن بیش از 35 نفر کشته شده و هزاران خانه مسکونی تخریب و صدها راس مواشی تلف شده اند.

د رتازه ترین مورد هشت نفر در ولسوالی سید آباد ولایت میدان وردک بر اثر جاری شدن سیلاب جان های شانرا از دست داده و هزارات جریب زمین زراعتی تخریب شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *