مداخله ادارات دولتي در امور کاری اداره نورم و استندرد ملي هرات

خبرگزاری خاورميانه – هرات

مسئولان اداره نورم و استندرد ولايت هرات از سنگ اندازي هاي شماري از ادارات دولتي بر سر راه خود خبر ميدهند.

آبه گزارش خبرگزاری خاورميانه، آنان ميگويند اداراتي هستند كه با آغاز به كار اداره ي نورم و استندرد ولايت هرات منافع شان به خطر افتاده و در برخي موارد قصد دارند تا اين اداره را با مشكلات مواجه سازند.

از آغاز به كار اداره ي نورم و استندرد  مواد نفتي ولايت هرات تنها  یک ماه ميگذرد.

امين الله امين، رئيس اداره ي نورم و استندرد ولايت هرات ميگويد: شماري از افراد زورمند كه در دستگاه هاي دولتي ولايت هرات فعاليت دارند در اواخر قصد دارند تا اين اداره را در سطح ولايت و كشور بدنام بسازند.

وي بيان ميدارد كه از جمله مشكلات ايجاد شده اينست كه برخي قصد دارند تا اين اداره را كم كار و يا مافيايي جلوه دهند.

او از فرد و يا اداره ي خاصي نام نبرد اما گفت: اين دستگاه ها از جمله اداراتي هستند كه به طور مستقيم و يا غير مستقيم در امور مواد نفتي ولايت هرات دست دارند.

به گفته ي وي در حال حاضر در دو بندر مهم و برجسته ي هرات از جمله اسلام قلعه و تورغوندي، آزمايشگاه هاي مواد نفتي فعاليت دارد كه اين اقدام اداره ي نورم و استاندارد، زمينه ي مافيا و قاچاق تيل را براي شماري از هم پاشانده است.

از سويي ديگر خسرو عبدالله، رئيس اداره ي مواد نفتي ولايت هرات ميگويد: فعاليت اداره ي نورم و استندرد اين ولايت تا كنون مشكلات زيادي را بر سر راه وارد كنندگان تيل به وجود آورده است.

او ميگويد اين اداره براي آزمايش هر تانكر وارداتي تيل بيش از 600 دالر را هزينه ميگيرد كه اين براي تعداد زيادي از تاجران قابل پذيرش نميباشد.

 بر اساس گفته هاي عبدالله، از زمان آغاز به كار اداره ي نورم و استاندارد ولايت هرات تا كنون عوايد رياست مواد نفتي سقوط چشمگيري را داشته و تاجران رغبت آنچناني براي واردات تيل ندارند.

از سويي ديگر شماري از مردم هرات معتقدند كه اين گونه ادارات بيشتر به دنبال منافع خود ميباشند و قصد دارند تا از طريق پايگاه هاي فيلتر مواد نفتي، عايدات مافيايي خود را افزايش دهند.

آنان معتقدند تنها ضرر اين روند به مردم خواهد رسيد و نياز است تا مسئولان مركز كشور در صدد حل مسئله برآيند.

ولايت هرات بيشترين آمار واردات تيل را در غرب افغانستان دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *