کشتار وحشتناک غیر نظامیان در سوریه

شبه‌نظاميان جبهه النصره مرتبط با گروه القاعده ضمن حمله به منطقه تل ابيض در القره سوريه ۳۳۰ زن و مردان مسن و نيز ۱۲۰ کودک را به قتل رسانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اين قتل عام يک هفته پس از آن رخ داده است که شبه‌نظاميان گروهک النصره به دو روستاي کردنشين در حلب يورش برده و حدود ۲۰۰ غيرنظامي را به گروگان گرفته‌اند.

درگيري‌ها ميان شبه‌نظاميان کرد و گروه‌هاي مرتبط با القاعده طي هفته‌هاي گذشته، پس از آن که مبارزان کرد که مخالف دخالت خارجي در اين کشور هستند و شورشيان را در بسياري از مناطق وادار به عقب‌نشيني کرده‌اند، در شمال و شمال شرقي سوريه گسترش يافته است.

اين گروه از کردها در بيانيه‌اي که مدتي پس از اعلام ترور عيسي حوسو در منطقه القامشلي منتشر کردند آورده‌اندما از مردم کرد مي‌خواهيم که پا پيش بگذارند هر کس که توانايي استفاده از سلاح را دارد، بايد به کميته حمايت از مردم کرد ملحق شود و با اين گروه‌هاي قاتل مقابله کنند

سوريه از سال ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي‌هاي خونيني بوده است. بر پايه گزارش‌هاي سازمان ملل بيشاز ۱۰۰ هزار تن در اين ناآرامي‌ها کشته و ميليون‌ها تن ديگر بي‌خانمان و آواره شده‌اند.

بر پايه گزارش‌ها، قدرت‌هاي غربي و هم‌پيمانان منطقه‌ای آن‌ها به ويژه قطر، عربستان سعودي و ترکيه از عمليات شورشيان در خاک سوريه حمايت مي‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *