نیروهای آلمانی تجهیزاتش را از افغانستان خارج میکند

وسایل نقلیه نیروهای برلین در افغانستان برای انتقال به آلمان در بندر طرابزون ترکیه در کشتی بار زده شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، گرچه ارتش آلمان در مأموریت‌های مختلف خارجی تجربه کسب کرده است اما انتقال وسایل و تجهیزات از افغانستان، در نوع خود به مثابه چالشی بزرگ است.

به گفته مقامات ارتش آلمان، تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی، حدود ۱۲۰۰ وسیله نقلیه زره‌ پوش و ۴۸۰۰ کانتینر با سلاح، مهمات، کامپیوتر و دیگر وسایل باید به آلمان انتقال داده شوند.

نیروهای آلمانی پایگاه کوچک‌تر خود در فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان را در ماه‌های اخیر ترک گفته‌اند، در ولایت کندوز نیز سربازان آلمانی آماده ترک پایگاه‌ هستند.

 آلمان می‌خواهد نیروهایش را قبل از این که زمستان فرا برسد و وضعیت آب و هوا باعث مشکلات بیشتری در روند خروج سربازان شود، از این ولایت خارج کند.

در حال حاضر اولین وسایل نقلیه ارتش آلمان در مسیر راه به سوی کشورشان‌ هستند، سربازان و تجهیزات این کشور فاصله هوایی 5 هزار کیلومتری را در پیش دارند.

پیش از آن نیروهای آلمان، باید ۲۵۰ کیلومتر جاده خاکی به سوی مزار شریف، قرارگاه اصلی نیروهای آلمانی را بپیمایند، به دلایل امنیتی، تاریخ دقیق حرکت این سربازان و تجهیزات اعلام نشده است و به همین دلیل این کاروان وسایل نقلیه زره‌ پوش، از طریق هوا نیز محافظت می‌شود.

مزار شریف مسیر اصلی برای انتقال سربازان و تجهیزات نیروهای آلمانی از کندوز به شمار می‌رود، چالش بزرگی که هنگام انتقال تجهیزات و سربازان آلمانی در برابر آلمان قرار دارد این است که افغانستان هیچ راه دریایی ندارد.

مواد و تجهیزات باقی‌مانده از سه مسیر به آلمان انتقال داده می‌شوند: مسیر شمالی، توسط راه آهن از طریق ازبکستان، قزاقستان، روسیه و کشورهای حوزه بالتیک.

مسیر جنوبی، از طریق زمین یا هوا به بندر کراچی در پاکستان و سپس توسط کشتی و مسیر اصلی از مزار شریف از طریق هوا به بندر طرابزون ترکیه در دریای سیاه است.

یورک فرایر فون ریشنبرگ، فرمانده گروه بازسازی ولایتی یا «پی.آر.تی» در کندوز می‌گوید: چیزهایی که هزینه‌ حمل و نقل آن بسیار زیاد باشد، در اینجا در ولایت کندوز فروخته می‌شوند.

او می‌گوید که این وسایل، سلاح یا وسایل نقلیه نظامی نیستند، بلکه تنها موادی هستند که برای استفاده غیرنظامی ‌به کار می‌آیند، از جمله جنراتورهای برق یا موبایل.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *