حمله گروهی طالب به زندان مرکزی دیره اسماعیل خان پاکستان

بامداد امروز (سه شنبه) یک گروه نزدیک به چهل نفر از شبه نظامیان طالبان پاکستانی به زندان مرکزی دیره اسماعیل خان در ایالت خیبر پشتونخوا شمال غرب پاکستان حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این حمله گروهی طالبان حوالی ساعت 3:00 بامداد صورت گرفته و این مهاجمان مجهز با سلاح های سبک و سنگین و همچنین مواد جاسازی در بدن شان هستند.

گفته می شود تا کنون در این حمله  سه تن از نيروهاي پوليس و شش نفر ديگر کشته شده اند و درگیری تا حوالی ساعت قبل به شدت ادامه داشته است.

مقامات پوليس شهر ديره اسماعيل خان گفته است نزديك به ۴۰ نفر از شبه نظاميان طالبان به زندان مركزي شهر ديره اسماعيل خان حمله کرده و ضمن انفجار ده ها بمب و پرتاب نارنجك به نيروهاي پوليس درگیر شده اند.

به گفته اين مقامات، به نظر مي رسد تروريست ها اين حمله را براي آزاد كردن سركرده هاي محبوس خود در زندان انجام داده باشند.

رسانه هاي پاكستان به نقل از مسؤولان زندان شهر ديره اسماعيل خان از درگیری شدید ميان مهاجمان و نيروهاي ارتش، پليس و نیروهای ويژه ضد تروريستي اين كشور خبر دادند.

مشتاق جدون كميسر شهر ديره اسماعيل خان به رسانه ها  از فرار تعدادي از زندانيان و يا شبه نظاميان محبوس در اين بازداشتگاه خبر داده و گفته است  نيروهاي امنيتي پاكستان موفق به بازداشت شش نفر از زندانيان حين فرار شدند.

رسانه هاي محلي گزارش کردند که ۵۰ نفر از شبه نظاميان محبوس در اين زندان با استفاده از حمله مسلحانه طالبان كه لباس پوليس پاكستان را بر تن داشتند، موفق به فرار از زندان شده اند.

با این حال شاهد الله شاهد سخنگوي جديد گروه طالبان پاکستان به رسانه ھاي محلي مسؤوليت حمله امروز به زندان مركزي شهر ديره اسماعيل خان را بر عهده گرفت و تاکید نموده که حدود ۱۰۰ نفر از شبه نظاميان طالبان از جمله بمبگذاران انتحاري اين گروه به این زندان حمله كردند.

وي ادعا كرده است که  طالبان پاكستان با اين حمله به اهداف خود رسيده و عمليات اين گروہ با موفقيت انجام شده است.

بر اساس گزارشها، نزديك به پنج هزار نفر در زندان شهر ديره اسماعيل خان محبوس بوده كه در اين بين۵۲۰ نفر از زندانيان به جرم انجام اقدامات تروريستي به ويژه وابستگي به شبه نظاميان گروه طالبان پاكستان و گروه تروريستي لشكر جهنگوي مدت حبس خود را در اين زندان سپري مي كنند.

يكشنبه گذشته نیز سه نفر از زندانيان زندان مركزي شهر ديره اسماعيل خان با گروگان گرفتن چند نفر از نيروهاي پوليس در داخل زندان موفق به فرار از این زندان شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *