تحليلگران سياسي در انگليس از نبود عزم و اراده سياسي لازم در دولت اين کشور براي جلوگيري از حملات اسلام‌هراسانه به مساجد و مراکز اسلامي در پي حادثه وول ويچ انتقاد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نتيجه يک تحقيق جديد نشان داده است که از زمان قتل يک سرباز انگليسي در وول ويچ در ماه مي، بين ۴۰ تا ۶۰ درصد از مساجد و مراکز اسلامي (حدود ۷۰۰ مورد) در سراسر اين کشور هدف حمله قرار گرفته‌اند.

نايجل کوپسي، استاد دانشگاه «تيسايد» و نويسنده اين تحقيق در اين باره گفت بدون شک حوادث و رويدادهاي ضد اسلامي از زمان حادثه قتل در وول ويچ تشديد شده است.

کوپسي افزود : در حال حاضر يکي از نگراني‌هاي آشکار و بديهي اين است که آيا تعداد حوادث مرتبط با جنايت از روي نفرت به سطوح «عادي» بازمي‌گردد يا نه و اين‌ که آيا حادثه وول ويچ در زمينه افزايش رويدادهاي مرتبط با جنايت عليه مسلمانان در بلندمدت ايفاي نقش کرده است يا نه.

وي تصريح کرد تعداد حملات ضد اسلامي در روزهاي پس از قتل درامر لي ريگبي در وول ويچ تا ۱۰ برابر افزايش يافته است.

اين تحقيق در ادامه هشدار داد که در حملات اسلام هراسانه در سراسر انگليس در ماه گذشته مسلمانان حتي در خانه‌هاي‌شان نيز هدف قرار گرفته‌اند.

آمارهاي «تل ماما»، موسسه ديده‌بان اسلام هراسي نيز نشان داد بلافاصله پس از قتل يک سرباز انگليسي در خيابان وول ويچ اين حملات به حدود ۹ مورد در روز افزايش يافت.

در همين حال يکي از مشاوران دولت انگليس از «فقدان عزم و اراده سياسي» لندن براي مقابله با رشد سريع اسلام هراسي در اين کشور انتقاد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *