نی :۶ خبرنگار در قندهار به دستور ریاست امنیت این ولایت در حبس خانگی به سر می برد

دفتر رسانه‌ی نی در نشست خبری امروز پنچ شنبه(۲۰ثور) گفت که ۶ خبرنگار در ولایت قندهار در حبس خانگی به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مجیب خلوتگر، رییس نهاد رسانه‌ی نی در نشست خبری که امروز در کابل برگزار شده بود گفت که ۶ خبرنگار در ولایت قندهار به دستور ریاست امنیت ملی و فرمانده پولیس این ولایت در حبس خانگی به سر می‌برند و او افزود که به این ۶ خبرنگار گفته شده است که کار شان را از خانه های شان پیش ببرند.

بر بنیاد گفته های خلوتگر ۶ خبرنگاری که در حبس خانگی به سر می‌برند، در وضعیت بد روحی قرار دارند که باعث تضعیف روحیه کاری این خبرنگاران شده است.

در همین حال مجیب خلوتگر بیان داشت وضعیت رسانه ها در قندهار نگران کننده است و تجارب سختی را پشت سر می گذارند و خبرنگاران در آن ولایت دسترسی به اطلاعات ندارند و هر روز شهید می‌دهند و به تازگی حبس خانگی هم شده اند.

در این حال رییس نی خطاب به حکومت گفت که حبس کردن خبرنگاران در خانه دردی را دوا نکرده و بلکه کار خبرنگاری را در کشور متوقف می‌کند.

این در حالی است که ریاست امنیت ملی قندهار گفته اند که این دستور به خانه ماندن این خبرنگاران را برای تامن امنیت جان آنان داده است.

با این وجود افزایش ناامنی در کشور جان خبرنگاران را نیز تهدید می کند طول در کمتر از ۳ هفته ۱۰ خبرنگار در حمله تروریستی داعش در شش درک کابل کشته شد و ۲ تن دیگر هم در حمله افراد مسلح ناشناس در ولایت های قندهار و خوست کشته شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *