یوناما: حمله بر مراکز ثبت نام رای‌دهندگان ۲۷۱ کشته و زخمی بر جا گذاشته است

دفتر معاونیت سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) گفته است که از آغاز روند ثبت نام رای‌دهندگان تا اکنون ۲۳ مرکز ثبت نام رای‌دهندگان هدف حمله قرار گرفته که مجموعاً ۲۷۱ غیر نظامی کشته و زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یوناما در گزارش اخیرش زیر عنوان « روند ظهور حوادث مرتبط به انتخابات در افغانستان» گفته است که از آغاز روند ثبت نام رای‌دهندگان تا اکنون ۲۳ مرکز ثبت رای‌دهندگان هدف حمله قرار گرفته است که در نتیجه‌ی آن ۲۷۱ غیر نظامی کشته و زخمی شده اند.

در گزارش یوناما آمده است که بیشترین تلفات غیر نظامیان را حمله تروریستی داعش بر مرکز توزیع شناس‌نامه در غرب کابل بر جای گذاشت که در آن حمله تروریستی ۱۹۸ غیر نظامی کشته شد.

یاماموتو نماینده خاص سازمان ملل متحید در پیوند به حمله های اخیر در کشور بیان داشت من از حملات که به صورت غیر عمدی افراد ملکی را که در جستجوی استفاده از حق شان بودند و هدف قرار دادند متاثر شدم.

همچنان یوماماتو حمله بر مراکز ثبت نام رای‌دهندگان که افراد ملکی را هدف قرار داد حمله بر دیموکراسی عنوان کرد.

در گرارش‌ یوناما آمده است که ۱۰ رویداد تهدید آمیز از آغاز روند ثبت نام رای دهندگان تا اکنون نیز تثبیت شده است که شامل آزار و اذیت، ایجاد ترس و هراس افگنی از سوی مخالفین حکومت بر علیه رای دهندگان و شهروندان، ادعا های مصادر شناس‌نامه و جریمه کردن برای نصب استیکر می باشد.

این در حالی است که پس از آغاز ثبت نام رای‌دهندگان در شهر ها حمله گروه های تروریستی افزایش یافته است این گروه های تروریستی چندین حمله مرگ بار را انجام دادن که ده ها کشته بر جای گذاشت و صد ها تن را زخمی کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *