بولیوی با ایران همکاری تسلیحاتی را آغاز خواهد کرد

رئیس ستاد کل نیروهای ایران میگوید ارتش بولیوی علاقمندی خود در مورد همکاری تسلیحاتی با ایران را اعلام کرد و ایران نیز از همکاری های شان استقبال میکند.

فرمانده محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در جریان دیدار با  فرمانده ارتش کشور بولیوی به خبرنگاران گفت امیدوارم سفر فرمانده ارتش بولیوی به ایران باعث نزدیکی هر بیشتر روابط میان هر دو کشور گردد.

او همچنان افزود ملت ما کشور بولیوی را  به عنوان کشور مقاوم در برابر آمریکا میدانند که برای استقلال کشور شان در مقابل آمریکا ایستادگی نموده و زیر بار این استبدادگر نرفتند و زحمات این کشور در قبال مردمش برای ما ارزش مند است.

این مقام ایرانی علاوه کرد که ارتش بولیوی علاقمندی خود در خصوص همکاری های فنی و کار بر روی تسلیحات و همچنین خانه سازی برای نیروهای مسلح و آموزش این نیروها را اعلام کرده است و ما از این مورد استقبال میکنیم.

فرمانده باقری توضح داد فرمانده ارتش بولیوی در جریان  چند روز آینده  از وزارت دفاع و امکانات خانه سازی نیروهای مسلح کشور ما دیدار خواهد کرد و آرزو داریم دراخیر به توافقات خوبی دست پیدا کنیم.

در همین حال جمیل بوردا سوسا فرمانده ارتش کشور بولیوی طی سخنرانی ابراز کرد که منظور من از سفر به ایران بهبود روابط بین ملت ها است و میخواهیم در مورد کمک های تسلیحاتی به این کشور توافق نماییم.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *