تصمیم اروپا در قبال برجام طی این هفته مشخص میشود

سفیر فرانسه در آمریکا اعلام کرد که اتحادیه اروپا تصمیم خود در مورد ایران پس از خروج آمریکا از برجام را در جریان این هفته اعلام خواهد کرد.

ژرار آرو سفیر فرانسه  در آمریکا با انتشار توئیتی گفته است که در روز های آینده هفته جاری نشست های در اروپا برگزار خواهد شد.

آرو در این توئیت خود به نشست چند جانبه اتحادیه اروپا، آلمان، انگلیس، فرانسه و وزیر خارجه ایران اشاره نموده افزود ایران و تحریم های آمریکا علیه این کشور محور بحث در این جلسه خواهد بود.

درعین حال سخنگوی وزیر خارجه ایران به روز جمعه ۲۱ ثور اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور به منظور رای زنی ها در خصوص برجام  و تداوم این توافق سفر چند روزه به روسیه، چین و بلژیک در مقر اتحادیه اروپا خواهد داشت.

گزارش ها میرسانند به دنبال خروج یکجانبه آمریکا از برجام کشور های شریک در این توافق رای زنی ها برای ادامه این توافق را بدون حضور آمریکا ادامه میدهند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز در تماس تیلفونی با انگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه خواهان تضمین دقیق و مطمین منافع ایران در برجام شد و از اتحادیه اروپا به خصوص آلمان، فرانسه، و انگلیس خواست تا به زودترین فرصت موضع خود در برجام مبنی بر منافع ایران در توافق پس از خروج آمریکا از این توافق را مشخص کنند.

رهبر انقلاب اسلامی این کشور هفته گذشته در دیدار با  فرهنگیان خواهان تضمین منافع قطعی از سوی شرکای شریک در این توافق وادامه این توافق شد.

این در حالی است که آمریکا سه شنبه هفته گذشته خروج غیر قانونی و یکجانبه اش از برجام را اعلام کرد و گفت که تا یک هفته دیگر تحریم علیه حکومت ایران مبنی بر داشتن تسلیحات هسته ای اعمال خواهد شد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *