روحانی: با توافق پنج کشور دیگر برخلاف میل آمریکا در برجام میمانیم

رئیس جمهور ایران در یک نشست خبری اظهار داشت که اگر ۵ کشور شریک در برجام ازحفظ منافع سیاسی  واقتصادی ایران تضمین بدهند این کشور بدون حضور آمریکا در این توافق خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه ، حسن روحانی رئیس جمهور ایران در نشست مشترک با ماتریپالا سریسینا، همتای سریلانکایی اش و پس از منعقد کردن  ۵ سند همکاری میان این دو کشور افزود پایه و تهداب سیاست های خارجی مبنی بر اعتماد، اخلاق و مقررات بین الملل استوار است و ما خرسندیم که ایران روی تمام تعهدات خود پا برجا بوده است.

روحانی علاوه کرد ما متاسفیم که آمریکا نتوانست در میان کشورهای ۵ به علاوه ۱ بماند و آمریکا توافق هسته ای که مورد تایید سازن ملل قرار گرفته بود را پس زد و خروجش از آن را اعلام کرد.

رئیس جمهور ایران این تصمیم آمریکا را به معنای پامال نمودن سیاست، اخلاق ومقررات بین المللی خواننده افزود اگر پنج کشور دیگر در توافق برجام با ما یکجا بوده  و به تعهدات خود عمل کنند و همچنان از تامین منافع ایران در این توافق تضمین دهند ایران برخلاف میل آمریکا و رژیم اسرائیل در برجام خواهد ماند.

حسن روحانی در حالی از ادامه توافق برجام بحث میکند که وزیر خارجه آلمان گفته است در صورت اعمال تحریم های از سوی آمریکا علیه ایران این کشور قادر نیست تا از کمپنی های تجاری شان برای ادامه تجارت با ایران در برابر تحریم آمریکا محافظت کنند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *