فیصله نهایی کمیسیون شکایات انتخاباتی به زودی اعلام میشود

کمیسیون بررسی شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که نتایج نهایی بررسی های این کمیسیون در مورد شکایات انتخاباتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری  تا دو روز دیگر اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کمیسیون مستقل انتخابات، روز گذشته اعلام کرده بود تمامى مراحل بررسی آراى انتخابات ریاست جمهورى را تکمیل و نتایج آن را به کمیسیون رسیدگی به شکایت هاى انتخاباتى میفرستد.

با این حال عبدالستار سعادت رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتى در صفحۀ فیسبوک خود نوشته است:  که صبح روز دوشنبه (۳۴ سنبله) کمیسیون انتخابات نتایج نهایى آراى غیرمعتبر شمارش شده را به کمیسیون بررسی شکایات انتخاباتی فرستاده است.

همچنین نادر محسنى سخنگوی کمیسیون مستقل بررسی شکایات انتخاباتى، در یک نشست خبرى گفت که این کمیسیون طى جلسه علنى فردا (سه شنبه ۲۵ سنبله) به تمام شکایات که درخصوص روند تفتیش به ثبت رسیده، مطابق ماده ۵٧ قانون انتخابات رسیدگى خواهند کرد.

او گفت: کمیسیون بررسی شکایات انتخاباتى، آمادگى کامل براى نهایى کردن پروسۀ دور دوم انتخابات ریاست جمهورى را دارد و در جریان دو روز آینده، فیصلۀ نهایى خود را در خصوص پروسه دور دوم انتخابات ریاست جمهورى، صادر و جهت اعلام به کمیسیون انتخابات میفرستد.

به گفته محسنى، بعد از فیصله نهایى این کمیسیون، کمیسیون مستقل انتخابات میتواند به مدت ٢۴ ساعت اعتراض نماید و سپس نتایج قطعى، نهایى و غیرقابل تغییر انتخابات را اعلام خواهد کرد.

این در حالیست که در ادامه نشست ها، دو نامرد ریاست جمهوری به یک تفاهم مثبت که همانا ایجاد حکومت وحدت ملی خوانده شده است، با هم نرسیده اند.
آخرین نشست دو نامزد ریاست جمهوری روز گذشته در کابل برگزار شد اما این نشست بی نتیجه پایان یافت .

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *