خطرناک ترین مجرم تاریخ معاصر افغانستان دستگیرشد

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان، خطرناک ترین مجرم که در تاریخ معاصر این کشور بی سابقه است با ۲ تن از همدستانش شناسایی و دستگیرکرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خدا داد مشهور به رئیس خدایداد در جریان راه اندازی یک عملیات خاص توسط نیروهای ریاست عمومی امنیت ملی٬ از ناحیه پنجم شهر کابل دستگیر شده است.

ریاست عمومی امنیت ملی این فرد را از خطرناکترین، بزرگترین٬ ظالمترین و ماهر ترین مجرم حرفوی در تاریخ معاصر افغانستان خوانده است.

رئیس خدایداد در طی چندین سال گذشته در صد ها مورد قضایای آدم ربایی٬ قتل عمدی٬ سرقت های مسلحانه دخیل بوده و او چندین شبکه آدم ربایی و سرقت های مسلحانه را در کابل و سایر ولایات افغانستان از داخل و خارج کشور رهبری می کرد.

ریاست امنیت ملی اعلام کرد که این نهاد در پی ازدیاد آدم ربایی ها در کابل و ولایات کشور، چندین عملیات را بر ضد گروه های آدم ربایی انجام داد و در یک ماه گذشته٬ رئیس خدایداد در صدر اهداف عملیات ها قرار داشته و به مدت سه روز گذشته این متهم دستگیر کرده است.

این عملیات خاص که حدود ۳۶ ساعت طول کشیده که در نتیجه خدایداد با دو تن از همدستانش از ناحیه پنجم شهر کابل دستگیر گردید.

در جریان عملیات نامبرده کوشش نمود تا با استفاده از سلاح کمری مقاومت نماید که با واکنش سریع موظفین ریاست عمومی امنیت ملی بدون استفاده از سلاح، وی با دو همراه اش دستگیر شد.

براساس معلومات امنیت ملی، تاکتیک های رئیس خدایداد منحصر به خودش بوده که در کابل٬ ولایات قندوز و ننگرهار٬ کشور های جمهوری تاجیکستان٬ پاکستان و امارات متحده عربی با هویت های جعلی با پاسپورت های مختلف بود و باش میکرد.

ریئس خدایداد در لست سیاه کشور تاجکستان و در لست مجرمین بزرگ تحت تعقیب پولیس انترپول نیز شامل است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *