غرق شدن ۵۰۰ مهاجر در دریای مدیترانه

سازمان بین المللی مهاجرت روز دوشنبه اعلام کرد هفته گذشته نزدیک به ۵۰۰ مهاجر براثر غرق شدن قایق خود در دریای مدیترانه ناپدید شدند.

به گزارش خبرگزای خاورمیانه، این سازمان اعلام کرد دو فلسطینی که روز پنجشنبه یک کشتی کانتینر پانامایی در نزدیکی دریای مالت آنها را نجات داد اعلام کردند تقریبا ۵۰۰ نفر سرنشین قایق آنها بودند و قاچاقچیان انسان عمدا سبب غرق شدن قایق شدند.

این منبع اعلام کرد مقامات ایتالیایی تحقیقی را آغاز کرده اند اما اگر این اخبار تأیید شود وخیم ترین حادثه غرق شدن کشتی در سال های اخیر رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، این سازمان با محکوم کردن این اقدام گفت :علاوه براین، این یک حادثه نبوده بلکه  کشتار دسته جمعی بوده است.

این دو فلسطینی که کشتی کانتینر آنها را روز شنبه به پوتسالو در جنوب سیسیل منتقل کرد اعلام کردند به همراه ۵۰۰ تن دیگر- سوری، فلسطینی و سودانی- از دمیاط در مصر حرکت کرده بودند.

به گفته این دو فلسطینی از اهالی غزه، ‌قاچاقچیان انسان چندین بار از مهاجران خواستند قایق خود را تغییر دهند و روز چهارشنبه از آنها خواستند به رغم میل خود به قایقی بسیار کوچک که به نظر ناامن می رسید بپرند. دو فلسطینی یک روز پس از غرق شدن قایق از آب گرفته شدند.

سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت در ایتالیا گفت : ‌ کشتی های یونان و مالت نه تن دیگر را نجات دادند اما به نظر می رسد بقیه جان خود را از دست داده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *