پاسخ محقق به منتقدان و تصمیم رئیس جمهور

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در واکنش به انتصاب جدید از سوی رئیس جمهور به منتقدانش پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد محقق در واکنش به انتقادات در مورد انتصابش به عنوان مشاور ارشد رئیس‌جمهور در امور امنیتی و سیاسی در صفحه فیس بوک خود واکنش نشان داد.

محقق گفته است: «بعضى این حرکت را در جهت صف آرایى ‌هاى جدید در تیم ‌هاى انتخاباتى دانسته و بعضى هم آن را در جهت مخالفت با منافع کشور خاص و یک تعداد عناصر خوب و مخلص هم این پست را در شآن این ‌جانب ندانسته.»

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان می گوید که این انتصاب و جابجایى ‌هاى دیگر نسبت به هوادران حزب وحدت و سایر جریان‌ هایى که با ما هم‌ سو بودند، هیچگاه به معناى صف ‌آرایى تیمى و جناحى نیست، بلکه در راستاى تفاهم سیاسى قبلى و در جهت دفاع از تفکر جمهوریت حول محور نظام جمهورى اسلامى است.

به عقیده محقق، موضوع تیم ‌های انتخاباتی مربوط به گذشته است و اکنون همه‌ یک تیم جمهوریت در راه حمایت از صلح و ثبات پایدار هستند و این امر به نفع و ضرر کدام کشور خاص هم نیست.

آقای محقق پذیرش این پُست را به عنوان یک امتیاز سیاسى ندانسته و می گوید که در جهت حمایت از روند مصالحه ملى با تفکر جمهوریت خواهى، تقویت مشارکت جامعه هزاره و تشیع در ساختار نظام و تلاش براى ایجاد اجماع ملى در جهت حمایت از ارزش‌هاى دینى، ملى و مردم‌سالارى انجام شده ‌است.

وی تاکید کرد که حزب وحدت اسلامى مردم افغانستان در چوکات تفاهم سیاسى در حکومت مشارکت داشته و پذیرش پست جدید در راستاى تکمیل و تقویت این مشارکت و حمایت از روند صلح است و در گذشته نیز مسئولیت پست ‌هاى کلان دولتى را به عهده داشته و حالا کدام انگیزه منفعت طلبی یا شهرت طلبی براى احراز این پست ندارد.

محقق از منتقدان خود خواست تا از گمانه ‌زنی ‌های ناروا در مورد دیگران بپرهیزند.

رئیس‌جمهور غنی در روزهای اخیر با صدور فرمانی، آقای محقق را به عنوان مشاور ارشد امنیتی و سیاسی گماشت که این انتصاب با واکنش های زیادی همراه بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *