بدرفتاری ریاض با کارگران فلیپینی

کارگران فیلیپینی اخراج شده از عربستان سعودی می‌گویند مقام‌های آل سعود با آن‌ها بدرفتاری و با آنان “مانندحیوان” رفتار کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ۳۰ کارگر فیلیپینی که امروز دوشنبه به مانیل پایتخت فیلیپین بازگشتند، جزئیاتی از مصائبی را که در دوران اقامت در عربستان بر آن‌ها گذشته است، فاش کردند.

آمور روکساس، یک کارگر  فیلیپینی گفت : آن‌ها با ما مانند حیوان رفتار می‌کردند، وی گفت ، پولیس عربستان سعودی قبل از آن که به این کارگران اجازه بازگشت به کشورشان را بدهد، آن‌ها را به مدت چهار روز در یک سلول شلوغ زندانی کرده است، “ایوان مونته فئو” یکی دیگر از کارگران گفت : پاهای ما به هم زنجیر شده بود.

به گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، گروه حامی فیلیپینی‌هایی که در خارج این کشور کار می‌کنند- این مهاجران از جمله حدود ۶ هزار و ۷۰۰ فیلیپینی بودند که به دلیل نداشتن اسناد در بخش‌های مختلف عربستان سرگردان هستند .

این گروه هشدار داد، فیلیپینی‌ها در معرض “خطر سرکوب، دستگیری و بازداشت” از سوی مقام‌های سعودی قراردارند .

حدود یک دهم از جمعیت فیلیپین در خارج این کشور زندگی و کار می‌کنند. این افراد عمدتا کارگران غیر متخصص و یا خدمتکار هستند که در معرض خطر سوء استفاده قرار دارند.

این گروه افزود،فیلیپینی‌ها از جمله ده‌ها هزار کارگر عمدتا غیر متخصص آسیایی هستند که احتمالا اخراج خواهند شد، حدود ۹ میلیون از جمعیت ۲۸ میلیون نفری عربستان سعودی را خارجیان تشکیل می‌دهند.

رژیم عربستان سعودی از اوایل سال جاری سرکوب علیه کارگران غیرقانونی را آغاز کرده‌است، ریاض طی فرمان عفوی به این کارگران اجازه داده بود تا اقامت خود را قانونی کنند.

هزاران کارگر خارجی غیرقانونی عمدتا از آسیا قبل از آن که مهلت عفو رژیم آل سعود تا روز یکشنبه پایان یابد، تصمیم به خروج از عربستان گرفتند چرا که در غیر این صورت با خطر جریمه ویا زندانی شدن روبرو می شدند .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *