برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در کابل

اداره انکشاف صادرات افغانستان، صنایع دستی شهروندان کشور را برای سه روز در هوتل کابل سرینا شهر کابل به نمایش گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طی یکی دو هفته اخیر این چهارمین نمایشگاه تولیدات داخلی افغانستان است که به نمایش گذاشته می شود و مسولان هدف از برگزاری نمایشگاه های تولیدات داخلی افغانستان را رشد ومعیاری سازی تولیدات داخلی کشور به منظور رقابت در بازارهای داخلی، منطقه ای وجهانی میخوانند.

در این نمایشگاه که در هوتل کابل سرینا برگزار شده است  ۵۰ غرفه از تولیدات دستی شهروندان کشور  به همکاری اداره انکشاف صادرات افغانستا ن به نمایش گذاشته شده اند.

خانم نجلا حبیبیار رئیس  اداره انکشاف صادرات افغانستان میگوید«هدف از برگزاری این نمایشگاه آماده سازی صنعتگران دستی افغان برای نمایشگاه های که دراوایل ماه دسامبر در ایتالیا جرمنی برگزار خواهند شد، میباشد».

انجنیر متصل کومکی معین صنایع وزارت تجارت وصنایع افغانستان نیز برگزاری نمایشگاه ها را برای آگاهی مولدان از وضع بازار ومعرفی تولیدات افغانی به مارکیت های داخلی وخارجی مفید وموثر میداند.

وی می افزاید« صنایع دستی و تشبثات کوچک ومتوسط به این دلیل باید تقویت گردد زیرا این بخش ظرفیت کاریابی بیشتری را دارد چون نرخ بیکاری درافغانستان فوق العاده بالا است».

حاج آقا رییس بورد متشبثان خصوصی افغانستان صنایع دستی افغانستان را هویت وفرهنگ کشور تعریف کرده تاکید میکند که این بخش باید رشد و تقویت گردد.

وی انتقاد میکند « صنعت قالین نماد ملی افغانستان است و درعین حال میتواند جز فکتور های اقتصادی افغانستان باشد ولی نبود زمین و  قرضه های مناسب برای صنعتگران قالین این صنعت را به رکود مواجه کرده است».

سردار احمد سفالگر از استالیف کابل شاکی است که صنعت دستی سفالی درحال نابودی است او از دولت تقاضا دارد که برای فروش محصولات سفالی بازار پیدا کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *