کنفرانس قلب آسیا، فرصتی برای ثبات

2880EA2C-51D6-4C78-9503-40E3ABB3AE2C_mw1024_s_nرئیس اجراییه حکومت وحدت ملی، کنفرانس منطقوی قلب آسیا در اسلام آباد را فرصت خوبی برای تحکیم همکاری های صادقانه و ثبات منطقوی می داند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله، در نشست امروز (دوشنبه ۱۶عقرب) شورای وزیران، اظهار داشت که رئیس جمهور یک هیئت عالی رتبه از افغانستان در نشست روز چهارشنبه قلب آسیا اشتراک می کند.

وی اظهار داشت که امید می رود این نشست نتایج خوبی به دنبال داشته باشد و یک فرصت مناسب برای مطرح کردن نگرانیهای افغانستان از ناآرامی ها و همکاریهای منطقوی است.

عبدالله اظهار داشت که در این نشست، رئیس جمهور با مقام های پاکستانی نیز دیدار کرده و خواهان همکاری صادقانه این کشور در مبارزه با تروریزم خواهد شد.

بر اساس اظهارات منبع، نشست قلب آسیا می تواند به ثبات منطقه، تحکیم روابط صادقانه با تروریزم و ایجاد فرصت های اقتصادی کمک کند.

وی این نشست را فرصت مناسبی برای مطرح کردن مسایل مختلف دانسته و اظهار داشت :«از آنجایی که کشورهای حامی این نشست، همکاران بین المللی افغانستان هستند، یک زمینه خوب برای آشنایی آنها با مشکلات افغانستان و کشورهای منطقه است.»

در نشست بین المللی قلب آسیا که دو روز بعد به میزبانی اسلام آباد برگزار می شود، سران و نماینده گان بیش از ۴۴ کشور جهان اشتراک خواهند کرد.

در عین حال، رئیس اجراییه از خشونت در برابر زنان در کشور اظهار نگرانی کرده از همه ارگانهای مربوط خواست تا در این راستا اقدامات لازم را روی دست گرفته و در کمپاین همگانی، خشونت در برابر زنان را کاهش دهند.

این در حالی است که خشونت در برابر زنان، همچنان در کشور یک معضل جدی بوده و در این اواخر افزایش نیز یافته است.

Author

About Author