عصائب الحق: تمامی منافع ترکیه نابود خواهیم کرد

hqdefaultجنبش عصائب اهل الحق عراق به دولت ترکیه هشدار داد که اگر نیروهای نظامی خود را از خاک عراق خارج نکند، تمام منافع این کشور را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جواد الطلیباوی سخنگوی نظامی جنبش عصائب اهل الحق در گفتگو با شبکه تلویزیونی السومریه عراق گفت: واحد اطلاعات مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق اولین مرجعی بود که ورود نیروهای زمینی ترکیه به ولایت نینوا در شمال عراق را کشف کرد.

وی افزود: شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق اولین فردی بود که درخصوص ورود نیروهای ترکیه سخن گفت.

الطلیباوی تصریح کرد: ورود نیروهای ترکیه به عراق به بهانه آموزش یا نبرد با گروه داعش نقض قوانین و موازین بین المللی و تعدی به اراده عراقی ها است.

وی تهدید کرد: در صورت عقب نشینی نکردن نیروهای ترکیه از خاک عراق، همه منافع ترکیه در معرض خطر و هدف قرار خواهد گرفت.

ورود نیروهای ترکیه بدون اطلاع دولت مرکزی عراق به شمال این کشور با اعتراض و محکومیت شدید مسئولان رده های مختلف عراق روبرو شده است.

این مسئولان از جمله فواد معصوم رئیس جمهور، حیدر العبادی نخست وزیر و خالد العبیدی وزیر دفاع عراق این اقدام ترکیه را محکوم و آن را نقض حاکمیت عراق و قوانین بین‌المللی و اصول حسن همجواری دانسته اند و از ترکیه خواسته اند که نیروهای خود را از خاک عراق بیرون بکشد.

شورای وزاری امنیت ملی عراق اعلام کرده است: عراق حق دارد که از همه گزینه های موجود به علت ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق استفاده کند و در صورت عقب نشینی نکردن ۴۸ ساعته نیروهای ترکیه از خاک عراق به شورای امنیت رجوع خواهد کرد.

گردانهای حزب الله عراق نیز هشدار داده است که “پاسخی قاطع” به یورش نیروهای ترکیه به خاک عراق خواهد داد.

Author

About Author