کنترول چند ساعته طالبان بر ولسوالی خماب

مقام‌های امنیتی در ولایت جوزجان می‌گویند، بخش‌های از دست رفته ولسوالی خماب دوباره به کنترول دولت درآمده و در عملیات نیروهای امنیتی به طالبان مسلح تلفاتی نیز وارد شده است.

مل‌پاسوال رحمت‌الله ترکستانی فرمانده پولیس جوزجان به خبرگزاری خاورمیانه گفت، قریه‌هایی که شب گذشته به تصرف طالبان مسلح درآمده بود، شام امروز (۳۰اسد) در نتیجه عملیات نظامیان دوباره از وجود طالبان مسلح پاکسازی شده‌اند.

وی گفت، در این عملیات؛ هشت طالب مسلح کشته و ده تن دیگر زخمی شده‌اند.

با آنکه پیش از ظهر امروز عبدالحی حیات رئیس شورای ولایتی جوزجان به خبرگزاری خاورمیانه از واگذاری این ولسوالی به طالبان مسلح خبر داده و گفته بود که این ولسوالی بگونه کامل در تصرف طالبان مسلح درآمده است.

اما فرمانده پولیس جوزجان سقوط کامل این ولسوالی را رد نموده گفت، قریه‌های چوبی‌تپه و قرات که شب گذشته از سوی طالبان تصرف شده بود، دوباره پاکسازی و این گروه از قریه‌جات بیرون رانده شدند.

پیش از این آقای ترکستانی در صحبت به خبرگزاری خاورمیانه بیرون شدن نیروهای خیزش مردمی از پنج قریه و تصرف این قریه‌ها از سوی طالبان مسلح را تائید کرده بود.

طالبان نیز با ارسال خبرنامه از تصرف کامل ولسوالی خماب خبر داده و گفته بودند که سلاح و تجهیزات نظامی را نیز بدست آورده‌اند.

خواستیم دیدگاه اعضای شورای ولایتی جوزجان در قبال گفته‌هایشان مبنی بر پاکسازی این ولسوالی داشته باشیم؛ اما با تماس‌های مکرر موفق به این کار نشدیم.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *