میرزاولنگ؛ برای بار دوم پاکسازی شد

مقام‌ها در ولایت سرپل می‌گویند، نیروهای امنیتی با همکاری نیروهای خیزش مردمی، پایگاه‌های مهم مخالفان مسلح دولت را در منطقه میرزاولنگ ولسوالی صیاد در هم کوبیده و این بخش را پاکسازی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمدظاهر وحدت، والی سرپل، امروز (۳۰اسد) در دره میرزاولنگ به رسانه‌ها گفت، این دره در پی عملیات نظامی با حمایت نیروهای هوایی دوباره به کنترول نیروهای امنیتی درآمده و سنگرهای مهم مخالفان مسلح دولت در هم کوبیده شده است.

والی سرپل افزود، سنگرهای، کلته تاوه، جنگ‌جای، شیرم‌ها و سبزگلی از پایگاه‌های مهمی استند که نیروهای امنیتی آنان را به کنترول خود گرفته‌اند.

وحدت بدون ارائه آمار گفت، در این عملیات تلفاتی نیز به گروه‌های مخالف مسلح دولت وارد شده که تا کنون آمار دقیق آن مشخص نشده است.

همچنان وی گزارش سازمان ملل (یوناما) را در مورد تلفات افراد ملکی در دره میرزاولنگ «ناقص» خوانده، افزود که این نهاد بدون انجام تحقیقات همه‌جانبه این موضوع را گزارش داده است.

در گزارشی که روز گذشته سازمان ملل از رویداد میرزاولنگ به نشر سپرد؛ از کشته شدن ۳۶ غیرنظامی از سوی طالبان مسلح و گروه تروریستی داعش خبر داد.

این در حالی است که پیش از این والی سرپل گفته بود در دره میرزاولنگ بیش از ۵۰ تن تیرباران شده و یا سربریده شده‌اند.

طالبان مسلح تاحال در این رابطه اظهار نظر نکرده‌اند.

محراب‌الدین ابراهیمی ـ خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *