کمیته اجرایی اولویت‌های بخش خصوصی در کشور ایجاد شد

کمیته اجرایی اولویت‌های بخش خصوصی به ریاست “دکتور عبدالله عبدالله” رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نشست افتتاحیه کمیته اجرایی اولویت‌های بخش خصوصی دیروز (۱۷ حمل) با حضور شماری از وزرا، مسوولان عالی رتبه حکومت،‌ نهادهای بین‌المللی، سازمان‌های کمک کننده، اتاق‌های تجارت افغانستان و نمایندگان بخش خصوصی دایرگردید.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی کشور گفت: خرسندم که ریاست نشست یکی از اولویت‌های حکومت وحدت ملی را در عرصه سرمایه‌گذاری و تجارت در افغانستان به عهده دارم.

وی افزود حکومت افغانستان در کنفرانس‌های لندن و بروکسل دیدگاه‌ها و طرح‌های خویش را درباره اولویت‌های بخش خصوصی مطرح ساخت و اراده حکومت وحدت ملی را در عملی ساختن این طرح‌ها ابرازداشت.

رئیس اجرایی همچنان علاوه کرد که ما به این نتیجه رسیده‌ایم که بدون هماهنگی و برطرف ساختن موانع نمی‌توانیم به سوی سرمایه‌گذاری به پیش برویم.

او در ادامه صحبت‌هایش افزود: درست است که مشکلات در افغانستان فراوان است ولی در عین حال فرصت‌ها نیز در عرصه‌های مختلف برای کار و سرمایه‌گذاری فراهم است.

رئیس اجرایی همچنان گفت: امروز از یکی از شرکت‌های خصوصی در ولایت پروان که در عرصه کشت و فروش سبزیجات فعالیت می‌کند دیدن کردم. این شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک داخلی و بیرونی راه‌ اندازی گردیده و یکی از نمونه‌های موفق در این زمینه به شمار می‌رود.
د
آقای عبدالله تشکیل کمیته اجرایی اولویت‌های بخش خصوصی را برای هماهنگی،‌ پیگیری و عملی ساختن تعهدات حکومت در این زمینه تحت اداره ریاست اجراییه اعلان کرد و تاکید نمود این کمیته برای حل مشکلات و موانع در سطوح مختلف فعالیت می‌کند.

رئیس اجرایی می گوید زمینه‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان وجود دارد، حکومت برای دست یافتن به خودکفایی، درآمد بیشتر، رفاه و ترقی و رونق بخشیدن به تجارت به سرمایه‌گذاری و جلب سرمایه‌گذاری بیرونی اهمیت فراوان قائل است.

دکتور عبدالله همچنان تاکید کرد که کمیته اجرایی موظف است تا زمینه‌ هماهنگی و اجرایی شدن برنامه‌ها را فراهم سازد. حکومت آماده است تا با تمام موانع در راه سرمایه‌گذاری در افغانستان مبارزه نماید و زمینه سرمایه گذاری در کشور را تامین امنیت و سهولت‌های تجارتی مساعد سازد.

در ادامه این جلسه وزیرتجارت در باره راهکار بهبود کسب و کار و سرمایه‌گذاری در افغانستان به مجلس گزارش داد و تاکید کرد که کشورش آماده است تا گام‌های لازم را برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران بردارد.

همچنین در این نشست نماینده اتاق‌های تجارت افغانستان با ابراز قدردانی از حمایت حکومت وحدت ملی از تاجران و رسیدگی به سرمایه‌گذاران، در باره اولویت‌های بخش خصوصی، میزان اجراآت و موانع فراراه تطبیق سخن گفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *