کمکهای خارحی برای بازگشت پناهندگان افغان کافی نیست

وزارت داخله ایران، مساعدت های صورت گرفته از سوی جامعه جهانی برای بازگشت پناهندگان افغان را به افغانستان ناچیز خوانده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزارت داخله ایران در اجلاس سالانه کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تحت عنوان اکسکام گفته است که مساعدت های صورت گرفته از سوی جامعه جهانی برای بازگشت پناهندگان به افغانستان ناچیز می باشد.

معاون وزیر داخله ایران، بازگشت مهاجرین افغان را بهترین راه حل معضل پناهندگی دانسته و اعلام کرده است، لازمه بازگشت، مساعدت جامعه بین المللی به بازسازی افغانستان و فراهم آوردن حداقل های رفاه اجتماعی و مسکن به منظور فعال شدن برنامه بازگشت داوطلبانه می باشد.

عبدالهی همچنین اعلام داشتند که تخصیص اعتبارات برای پناهندگان ساکن در ایران در بخش های آموزشی – درمانی و… با نیازهای واقعی و فزاینده پناهندگان تناسب ندارد و دولت ایران هزینه های گزافی را در تمامی این بخش ها پرداخت نموده و می نماید.

عبداللهی ابراز امیدواری کردند که در این نشست گام موثری جهت رفع آلام پناهندگان و تقویت و تعامل مثبت و سازنده میان کشورهای اهدا کننده جهت حل معضل پناهندگان افغانستان صورت گیرد، شصت و چهارمین اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز یکشنبه ۸ میزان در ژنو سوئیس آغاز به کار کرد.

گفتنی است در اولین روز این اجلاس مسئله پناهندگان سوری حاضر در کشورهای همسایه سوریه از جمله ترکیه، لبنان، عراق و اردن با حضور وزرای خارجه ترکیه، عراق، اردن و وزیر امور اجتماعی لبنان همچنین هیئت هایی از سایر کشورها مورد بررسی قرار گرفت.

این اجلاس تا روز جمعه ۱۲ میزان سال ۹۲ ادامه خواهد داشت و هیئت های شرکت کننده به بیان دیدگاه های دولت خود در خصوص مسائل پناهندگان خواهند پرداخت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *