حمله انتحاری به مرکز یک فرماندهی طالبان در پاکستان

منابع امنیتی پاکستان اعلام کردند که در جریان حمله انتحاری به مرکز یک فرماندهی محلی از گروه تحریک طالبان در منطقه قبیله ای اوراکزایی در شمال غرب پاکستان ۱۲ نفر کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رسانه ھای محلی پاکستان امروز به نقل از منابع امنیتی در مناطق قبایلی این کشور افزودند: محل اقامت ملانبی حنفی از فرماندھان محلی گروه تحریک طالبان در بخش تل در نواحی شھر ھنگو از منطقه قبیله ای اوراکزایی از سوی یک تروریست انتحارکننده و سپس حمله مسلحانه شبه نظامیان وابسته به گروه رقیب مورد ھدف قرار گرفت.

شبکه محلی دنیا نیوز پاکستان به نقل از گزارش ھای تایید نشده اعلام کرد: فرمانده محلی طالبان در زمان حمله در محل اقامت خود حضور نداشتند، بر اساس این گزارش، ۱۲ نفر در جریان حمله انتحاری کشته و ھشت نفر دیگر نیز مجروح شدند.

تاکنون ھیچ گروھی مسئولیت این حمله را بر عھده نگرفته است.

دنیا نیوز افزود: ستیزہ جویان و تروریست ھا جزو کشته و زخمی ھای حمله امروز به مرکز فرماندہ طالبان ھستند.

درگیری میان برخی از شبه نظامیان وابسته به گروه تحریک طالبان پاکستان (تی تی پی) از جمله گروههای غیرقانونی لشکر اسلام و انصارالاسلام در مناطق قبایلی پاکستان مشکلات امنیتی فراوانی را برای مردم این منطقه بوجود آورده است.

در ھمین حال مقامات پولیس پاکستان گزارش دادند: درگیری میان نیروھای امنیتی و شبه نظامیان در شھر ابیت آباد در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب این کشور منجر به زخمی شدن پنج افسر پولیس شد.

مقامات پولیس شھر ابیت آباد در گفت و گو با خبرنگاران افزودند: در پی بمب گذاری ھای ھفته گذشته در کلیسای شھر پیشاور و بازار قصه خوانی این شھر که جان صدھا نفر را گرفت، نھادھای امنیتی عملیات ضد تروریستی را در مناطق مختلف ایالت خیبرپختونخوا آغاز کردند.

بر اساس گزارش پولیس، نیروھای امنیتی شامل نھادھای اطلاعاتی و پولیس با یورش به مخفیگاه شناسایی شدہ تروریست ھا در منطقه مانگل شھر ابیت آباد موفق به بازداشت سه نفر از شبه نظامیان مظنون به اقدامات تروریستی شدند.

به گفته مقام های دولت پاکستان، شبه نظامیان وابسته به گروھھای غیرقانونی از جمله تحریک طالبان در سال های اخیر نیروهای امنیتی، پولیس، مسئولان حزبی و سیاسی ایالت خیبر پختونخوا پاکستان را به علت داشتن افکار و دیدگاه های ضد طالبان هدف قرار داده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *