کشته و زخمی شدن ۱۴۹ طالب مسلح در سرپل

مقام های محلی ولایت سرپل می گویند که درگیری ها میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در این ولایت وارد ششمین روز شده و در این مدت به دو طرف تلفات وارد گردیده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد ظاهر وحدت والی سرپل امروز شنبه (۲۹ عقرب) در یک نشست خبری گفت که در جریان این درگیری ها در بخش هایی از شیرم ها و ولسوالی صیاد، ۶۴ طالب مسلح بشمول ۹ فرمانده ارشدشان جان باخته و ۸۵ تن دیگر این گروه جراحت برداشته اند.

وی علاوه کرد که حملات طالبان مسلح به هدف تصرف مرکز و بخش هایی از سرپل با صف آرایی افرادشان از ولایت های شمالی، تحت فرماندهی شیخ ندیم مسؤل نظامی آنان در شمال کشور که به شدت آغاز شده بود، با مقاومت نیروهای امنیتی مهار شده است.

وحدت اظهار داشت که در جریان این نبرد شش روزه، بر علاوه وارد شدن تلفات سنگین به طالبان مسلح، سه عراده تانک زرهی و ۵ عراده موتر رنجر آنها منهدم شده و مقداری جنگ افزار سبک و سنگین به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

با آنکه والی سرپل از عقب زدن حملات تهاجمی طالبان مسلح در این ولایت سخن می زند؛ اما می گوید هنوز هم تهدیدات امنیتی وجود دارد و طالبان مسلح در حال آماده گی برای انجام حملات تهاجمی دوباره هستند.

به گفته وی، با درنظرداشت امکانات کافی جنگی که طالبان در اختیار دارند احتمال ادامه درگیری ها در سرپل وجود دارد.

والی سرپل همچنان از کشته شدن ۷ سرباز و جراحت برداشتن ۱۳ سرباز دیگر در درگیری های شش روزه خبر می دهد.

این در حالی است که سید حسن شریفی بلخابی، نماینده مردم سرپل در نشست امروز (۲۹عقرب) مجلس نماینده گان اظهار داشت که اگر نیروهای کافی به این ولایت نرسد، احتمال سقوط آن وجود دارد.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *