کشته شدن افراد ملکی در حمله هوایی نیروهای خارجی

هرچند مقام های محلی ننگرهار از کشته شدن شماری از غیرنظامیان در حمله هوایی نیروهای خارجی در ولسوالی شیرزاد خبر می دهند؛ اما مسوولان دفتر ماموریت حمایت قاطع می گویند در این رابطه تحقیق می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روز گذشته نیروهای هوایی مشترک افغانستان و ماموریت قاطع به حمایت از نیروهای زمینی حمله هوایی بر مواضع طالبان مسلح در ولسوالی شیرزاد ولایت ننگرهار انجام دادند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار ضمن تائید این حمله می گوید که در نتیجه بمبارد بالای منزل مولوی محمد علم، یکتن از فرمانده هان طالبان مسلح، شماری از افراد ملکی کشته و زخمی شده اند.

وی در مورد آمار دقیق این تلفات معلومات ارائه نمی کند.

در عین حال، دفتر مطبوعاتی ماموریت حمایت قاطع به خبرگزاری خاورمیانه می گوید که نیروهای هوایی آنها به حمایت نیروهای افغانستان در این عملیات بزرگ اشتراک کرده اند.

در خبرنامه امروز (۸عقرب) این نهاد آمده است که از میزان تلفات افراد ملکی معلومات در اختیار نداشته و تحقیقات در این رابطه نیز آغاز شده است.

هرچند این دفتر مطبوعاتی گفته است که اظهار نظر در مورد این عملیات از مسوولیت های نهادهای امنیتی افغانستان است.

این حمله هوایی در حالی صورت می گیرد که بعد از فرمان رئیس جمهور امریکا برای آزادی عمل بیشتر نیروهای این کشور مستقر در افغانستان، حملات هوایی بر مواضع گروه تروریستی داعش و طالبان مسلح در نقاط مختلف افغانستان به ویژه ولایت ننگرهار افزایش یافته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *