کرونا؛ مهاجرین در ایران رایگان تداوی می​شوند!

با موافقت رئیس​جمهور ایران، شهروندان و مهاجرین خارجی به ویژه افغانستانی​های مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به صورت رایگان تداوی می​شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این تصمیم امروز (۱۲حمل) و بعد از پیشنهاد والی «سمنان» ایران از سوی حسن روحانی، رئیس​جمهور این کشور مورد موافقت قرار گرفت.

یکی از مشکلات عمده مهاجرین افغانستان در ایران در جریان شیوع ویروس کرونا، عدم تداوی رایگان و هزینه بلند تداوی و تست کرونا در شفاخانه​های این کشور بود که نگرانی​های زیادی در پی داشت.

اما رسانه​های ایران گزارش داده​اند که بعد از پیشنهاد «علیرضا آشناگر»، والی سمنان، حسن روحانی رئیس​جمهور ایران با تداوی رایگان مهاجرین و شهروندان خارجی در این کشور موافقت کرده است.

در همین رابطه، برخی از ولایت​های مهاجرپذیر در ایران اعلام کرده​اند که از تاریخ یازدهم حمل، در صورت مراجعه مهاجرین خارجی به مراکز درمانی بیماری کرونا، هزینه ورودی گرفته نمی​شود و برای دیگر هزینه​ها نیز تخفیف در نظر گرفته می​شود.

این در حالی است که تا دو روز پیش، سفارت افغانستان در تهران، در مورد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در بین شهروندان افغانستان گفته بود که ۵۰ تن از مهاجرین بر اثر این ویروس جان باخته و حدود ۱۰۰ مبتلا به آن در مراکز درمانی و یا خانه قرنطین هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *