رسانه ها نباید به حریم شخصی و خانواده ها مداخله کند

حامدکرزی رئیس جمهوری کشور  یک بیانیه ای ۱۵ روزه اش روز جهانی مطبوعات به تمامی رسانه های افغانستان تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  در اوایل همین هفته روزجهانی مطبوعات در افغانستان تجلیل شد و به گفته رئیس جمهور این تجلیل باور مندی مطبوعات را برای مردم در جامعه مستحکم ساخت.

رئیس جمهور گفت: تحقق و نهادینه کردن مردم سالاری در جامعه تقویه و حمایه ای نهاد جامعه مدنی، دفاع از ارزشهای کشور و اطلاع رسانی سالم ازموارد ارزشمتد مطبوعات در هر کشوری شمرده می شود.

وی خاطرنشان کرد که رسالت مطبوعات و رسانه ها زمانی در جامعه مثبت واقع می شود که آزادی های آنان در قوانین تضمین شده باشد و تضمین های قانونی بحیث پشتوانه ای نیرومند به گرداننده های رسانه ها توان می بخشد تا مانند نهاد ملی جامعه برای رفاء مردم کار ارزشمند نمایند و در برابر نابسانی های موجود مبارزه موافقانه کنند.

او افزود: در ۱۳ سال گذشته یکی از دستآورد های بزرگ ما گسترش و پیشرفت بی سابقه رسانه ها بوده و این امر در منطقه کم نظیر است و در ابعاد مختلف جامعه کار کرده و هر ورز در هر پیشترفت هستند و ما تلاش های زیادی کردیم که با وجود مشکلات ها و فشار ها نگذاشتیم که آزادی نو پای ما آسیب بیبند و چیزی مانع پیشرفت کاری رسانه ها شود .

رئیس جمهور از رسانه های مختلف کشور خواست که با توجه به قانون مطبوعات و آزادی ها برای نگهداشتن آزادی های شان در چارچوپ قانون و حفظ ارزشهای اسلامی هوشمندانه کار کنند و از منافع ملی افغانستان دفاع نموده برای حفظ وحدت ملی تحکیم هرچی بیشتر صلح و ثبات هدفمندانه تلاش کنند.

وی افزوده است که رسانه ها نباید به حریم شخصی و خانواده ها مداخله کنند و باید به آنان احترام گذارند، و رسانه ها در ۱۳ سال گذشته با قبول زحمات و خطرات در تمام شرایط برای اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم تلاش کردند و این تلاش ها برای همه ای مردم قابل قدر می باشد.

آقای کرزی افزوده است که در جریان ۱۳ سال شماری از رسانه ها و خبرنگاران مورد خشونت نیز قرار گرفته اند و شماری از خبرنگاران در وظایف شان جان خود را از دست داده اند.

کرزی خاطرنشان کرد که گسترش و موفقیت های بیشتر برای مطبوعات و رسانه های کشور توام با حفظ ارزشهای اسلامی آرزوی من است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *