کابل؛ مرکز فوتبال افغانستان می شود!!

unnamedسرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشور با قرادادی ۵ ساله و در قبال ماهانه ۵۰۰۰ دالر حقوق، به صورت رسمی هدایت تیم ملی فوتبال کشور را به عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پیتر سگرت، مردی از کشور کراوشیا بعد از اخراج اسلاوون اسکلیزیچ، هفته گذشته به عنوان سرمربی تیم ملی تعیین شد و امروز (یکشنبه ۱۷عقرب) ضمن امضای قرارداد، اولین کنفرانس خبری خود را نیز برگزار کرد.

وی در این کنفرانس گفت :«آمده ام تا فرهنگ افغانستان و مردم آن را بیاموزم و در این راه، مردم باید با من همکار باشند تا در کنار آموختن فرهنگ افغانستان، به جوانان این کشور نیز فوتبال بیاموزانم.»

سگرت، اظهار داشت که هدف اصلی اش برای تیم ملی فوتبال این است که کابل مرکز فوتبال افغانستان باشد و هر بازیکنی که به تیم ملی دعوت میشود باید در کابل تمرینات خود را انجام دهد.

وی وعده داد تا در آینده نزدیک، شمار زیادی از بازیکنان برجسته و با استعداد از داخل افغانستان آموزش دیده و به تیم ملی تقدیم شوند.

در عین حال، کرام الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان اظهار داشت که این فدراسیون همیشه خواستار موفقیت تیم ملی در مسابقات بین المللی بوده است.

وی که نتیجه نگرفتن تیم ملی فوتبال را به مدیریت ضعیف اسلاوون اسکلیزیچ (مربی سابق تیم ملی) ارتباط داد، اظهار داشت که در این اواخر و با هدایت اسلاوون اسکلیزیچ مربی سابق تیم ملی، متاسفانه نتایج قابل قبولی به دست نیامد

بر اساس معلومات منبع، کمیته اجراییه فدراسیون فوتبال افغانستان بعد از غور و بررسی زیاد تصمیم به برکناری اسکلیزیچ گرفته و بعد از هفته ها گفتگو با مربیان خارجی، پیتر سگرت به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی شد.

آقای کریم اظهار امیدواری کرد که بتوانند از تجربیات مربی جدید در تیم های ملی در تمام رده های سنی استفاده لازم را ببرند.

این در حالی است که با آمدن اسلاوون اسکلیزیچ، فدراسیون فوتبال افغانستان در آن زمان، اظهار امیدواری کرده بود که بتواند از تجربیات وی استفاده کند؛ اما مدت این همکاری خیلی کوتاه بوده و تنها ۵ بازی ملی را احتوا کرد.

حال باید دید که همکاری با پیتر سگرت چه مدت را در بر گرفته و آیا، شعارهای این مربی منبی بر معرفی بازیکنان بومی در ترکیب تیم ملی تحقق می یابد و یا اینکه بازهم شاهد خداحافظی زودهنگام این مربی خواهیم بود و وقت برای عملی شدن اهداف وی نیز تامین نخواهد شد؟

از سوی دیگر باید گفت که تنها ۵ روز به دیدار افغانستان با کمبودیا در مقدماتی جام جهانی باقی مانده است و قطعا این زمان برای معرفی بازیکنان جدید و تغییرات گسترده در ترکیب تیم ملی بسیار محدود است.

Author

About Author