چرا اتحادیه اروپا در قبال کودتای نظامی در مصر ساکت است ؟

اخوان المسلمین مصر کوتاهی اتحادیه اروپا در محکومیت کودتای نظامی را که به سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور انجامید، محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه ؛ حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی اخوان المسلمین، در بیانیه روز پنج شنبه  خود درباره موضع رسمی اتحادیه اروپا درباره بحران جاری در این کشور منطقه شمال آفریقا ابراز تعجب کرد.

بیانیه اخوان المسلمین می‌افزاید: «هیات حزب آزادی و عدالت از موضع رسمی اتحادیه اروپا تعجب کرده و آن را محکوم می‌کند…. اتحادیه اروپا کودتای نظامی را که حقوق مردم مصر در انتخاب رئیس جمهور خود، پارلمان خود و قانون اساسی خود زیر پا می‌گذارد، محکوم نکرده است.»

این بیانیه یک روز پس از آن منتشر شد که کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از قاهره دیدن کرد و با رهبران دولت موقت مصر و همچنین اعضای تمرد، مهمترین جنبش پشت اعتراضات گسترده ضد مرسی دیدار کرد.

کاترین اشتون در قاهره گفت اتحادیه اروپا از مصر می‌خواهد تا به سرعت به سوی روندی دموکراتیک با حضور همه گروه های سیاسی حرکت کند.  کابینه جدید مصر متشکل از ۳۴ وزیر روز سه شنبه  مقابل عدلی منصور رئیس جمهور موقت این کشور قسم یاد کرد.

ارتش مصر در تاریخ سوم جولای محمد مرسی را از قدرت خلع کرد، قانون اساسی را به حال تعلیق در آورد و پارلمان را منحل اعلام کرد. ارتش همچنین عدلی منصور قاضی ارشد دیوان عالی قانون اساسی مصر را به عنوان رئیس جمهوری موقت اعلام کرد.

در تنش و ناآرامی های اخیر مصر تاکنون دهها نفر در درگیری میان هواداران مرسی، مخالفان وی و نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *