پیش‌نویس اصلاح شده قانون انتخابات آماده تصویب است

انتخابات-افغانستانارگ ریاست جمهوری اعلام کرد پیش‌نویس اصلاح شده قانون انتخابات آماده شده و غرض تصویب به جلسۀ بعدی کابینه ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هیأت رهبری حکومت وحدت ملی پیش‌نویس اصلاح شدۀ قانون انتخابات را پس از دریافت نظر حقوقی کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی در خصوص موقف حقوقی فرمان تقنینی آمادۀ فرستادن به کابینه ساخته است.

براساس معلومات ارگ ریاست جمهوری، گروه کاری حکومت بعد از دریافت نظریات این کمیسیون، طی جلسات متعدد و پی‌هم در دو هفتۀ گذشته، متن مسودۀ این قانون را مورد بررسی تخنیکی و حقوقی قرار داده است.

کمیتۀ تقنین حکومت به رهبری محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، و اعضای گروه کاری، متن پیش‌نویس قانون را بر بنیاد پیشنهادات کمیسیون اصلاحات انتخاباتى، و در روشنایى مشوره ها و نظریات اعضای جامعه مدنى، احزاب سیاسى و نظریات سازمان‌هاى متخصص بین المللى تدوین کرده است.

در آخرین جلسۀ این گروه کاری که شام گذشته در ارگ برگزار شده بود، فیصله گردید که پیش‌نویس قانون متذکره، نهایی شده و برای بحث نهایی و تصویب، به نشست بعدی کابینه راجع شود.

قرار است رئیس جمهورغنی متن تصویب شده توسط کابینه را توسط فرمان تقنینی توشیح نماید و به این ترتیب روند اصلاحات نظام انتخاباتی سرعت یابد.

Author

About Author