داعش از سلاح شیمیایی علیه نیروهای عراقی استفاده میکند

4295891_983روزنامه انگلیسی “دیلی میل” جزئیات استفاده گروه تروریستی داعش از نوعی سلاح شیمیایی علیه نیروهای عراقی را افشا کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این روزنامه انگلیسی در گزارش خود نوشت که گروه تروریستی داعش در عراق هفته ای دو بار از سلاحی شیمیایی علیه نیروهای نظامی عراق استفاده می کند.

براساس این گزارش نیروهایی عراقی که علیه گروه تروریستی داعش می جنگند، دچار مجروحیت های شدیدی از جمله زخم های دردناک پوستی و مشکلات تنفسی شده اند.

این گزارش می افزاید: “کارشناسان امریکایی و ایتالیایی شماری از نیروهای کرد مجروح شده در درگیری با گروه تروریستی داعش را معاینه و اعلام کردند که این نیروها بر اثر حمله تروریست های داعش به وسیله گاز ممنوعه خردل مجروح شده اند”.

این روزنامه می افزاید: “تروریست های داعش سلاح های ممنوعه تولید می کنند و بیم آن می رود که داعش برای دفاع از مواضعش در موصل از این نوع سلاح ها بهره بگیرد”.

در این تحقیق به اظهارات یک نیروی کرد در باره حمله تروریست های داعش به روستای صلاح الدین در منطقه گویر اشاره شده است که اظهار می دارد: “بر اثر حمله داعش دچار مسمومیت شده است”.

این نیروی کرد گفته است: “دچار خفگی شدم و می خواستم درخواست کمک کنم، اما به دلیل خفگی قادر به این کار نبودم؛ پس از آن در معده و کمرم احساس سوزش کردم و احساس نمودم که پوستم خیس است و کم کم ذوب می شود”.

دیلی میل می نویسد: “دلایل نگران کننده ای وجود دارد که نشان می دهد، گروه تروریستی داعش با بهره گیری از امکانات دانشکده شیمی دانشگاه موصل، سلاح های شیمیایی تولید می کند”.

در پایان این گزارش به اظهارات جنرال “حجار اسماعیل” مدیر روابط عمومی نیروهای پیشمرگ کردستان عراق اشاره شده است که می گوید: “نمی توانم نگرانی خودم را ابراز نکنم؛ زیرا ۱۵۰ هزار نیروی کرد یا نیروهای مقابله کننده با داعش وجود دارد که فقط ۱۰ درصد آنها ماسک ضد شیمیایی دارند و گروه تروریستی داعش از این کمبود در امکانات به بدترین شیوه بهره گیری می کند”.

Author

About Author