پیام ریاست اجرایی به‌ مناسبت ۲۶ دلو «خروج نیروهای شوروی از افغانستان»

ریاست اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان به مناسبت ۲۶ دلو مصادف با بیست و هشتمین سال‌روز خروج قشون سرخ اتحاد جماهیر شوروی سابق از افغانستان، پیام داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ریاست اجرایی ۲۶ دلو و خروج نیروهای شوروی سابق از افغانستان را آغاز به ثمر نشستن مبارزات آزادی‌خواهانه مردم مسلمان و مجاهد افغانستان خوانده است.

ریاست اجرایی گفته است که تهاجم قشون سرخ به کشور ما با تجهیزات و ابزارهای نظامی پیش‌رفته و به‌ دعوت و استقبال حزب دموکراتیک خلق افغانستان یک روی‌داد تکان‌دهنده و یک تجاوز آشکاراز سوی اتحاد جماهیر شوروی سابق به خاک افغانستان بود که نه تنها با مقاومت شدید ملت مجاهد افغانستان روبه‌رو گردید، بل‌که این تجاوز محکومیت جهانی و بین‌المللی را نیز در پی داشت.

در ادامه پیام آمده است: لشکرکشی عظیم شوروی سابق به افغانستان، این تصور را در سطح منطقه و جهان به وجود آورد که گویا افغانستان برای همیشه درکام اتحاد جماهیر شوروی سابق سقوط کرده و جهاد مردم این کشور، دیگرهیچ زمینه‌ای برای پیروزی ندارد؛ اما مقاومت بی‌بدیل و شورحماسی مبارزاتی آنان در برابر لشکرکشی و عملیات‌های سنگین و مرگبار قشون سرخ باعث اعجاب جهانیان گردید و ارتش سرخ را در تنگنای ناکامی و شکست مطلق قرارداد.

اگر چه تهاجم اردوی تا دندان مسلح اتحاد جماهیر شوروی سابق در پهلوی عوامل مزدورشان در افغانستان هزینه‌های سنگین برای کشور و ملت افغانستان دربرداشت و صدها هزار شهروند کشور ما اعم از زن و مرد و پیر وجوان وطفل را به‌ خاک و خون افگند و بسیاری از شهرها و قریه‌ها و آبادی‌های کشوررا به ویرانه تبدیل نمود و مصیبت‌های هولناک وعظیمی پدید آورد؛ اما این تجاوزها و عملیات‌های سنگین و وحشیانه، نه تنها نتوانست کم‌ترین خللی در عزم جزم مجاهدان ایجاد کند و قامت ستبر جهاد را بشکند؛ بلکه برای اولین‌بار بود که قشون سرخ در برابر مقاومت جانانۀ مجاهدین شکست خورده، با تن زخمی و بیرق‌های افتاده عقب می‌نشست.

در پیام ریاست اجرایی تاکید شده که ملت مجاهد و قهرمان افغانستان با منهزم‌ساختن ارتش اتحاد جماهیر شوروی سابق، یک‌بار دیگر به جهانیان نشان داد که افغانستان لقمۀ آسانی نیست که از گلوی قدرت‌های متجاوز بگذرد و یا این ملت غیور در برابرهیبت و هیمنۀ بیگانگان سر فرود آورد؛ بلکه مردم افغانستان همواره در حفاظت از آزادی و استقلال و تمامیت ارضی کشورشان حساس و پیش‌گام بوده و در این راه قربانی‌ها و هزینه‌های سنگینی پرداخته و می‌پردازند.

ریاست اجرایی افزوده است که فرا رسیدن بیست و ششم دلو یک بار دیگر خاطره مجاهدت‌ها و جان فشانی‌های مردم مجاهد افغانستان و یاد حماسه‌های کم‌نظیر مجاهدان را در ذهن‌ها زنده می‌سازد و مسوولیت سنگین ما در قبال خون شهداء و جان‌بازی مخلصانه هزاران تن شهروند مسلمان کشور را بیش از گذشته بزرگ و برجسته می‌سازد.

در بیست‌وهشتمین سالگرد خروج خفت‌بار قشون سرخ از افغانستان، یاد و خاطره شهیدان راه آزادی و استقلال کشور را گرامی می‌داریم و این مناسبت میمون را به کافۀ ملت مجاهد افغانستان، مخصوصاً مجاهدین و جان‌بازان راه جهاد و همه آسیب‌دیدگان مبارزه مقدس اسلامی تبریک می‌گوییم و تأکید می‌کنیم که راه و آرمان آنان همچنان فرا روی ما قرار دارد و در تحقق اهداف و آرزوهای‌شان همچنان خود را مسوول و مکلف می‌دانیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *