پناهجویان افغانستانی در آلمان به صورت اجباری اخراج نمی‌شوند

Refugees are on their way to a bus after police stoped them at the rail station in Freilassing, Germany, Monday, Sept. 14, 2015. Germany introduced temporary border controls Sunday to stem the tide of thousands of refugees streaming across its frontier, sending a clear message to its European partners that it needs more help with an influx that is straining its ability to cope. (AP Photo/Kerstin Joensson)

دولت آلمان بعد از بررسی وضعیت امنیتی افغانستان، روند خروج اجباری پناهجویان این کشور را متوقف کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آلمان به تازه‌گی این تصمیم را گرفته و پناهجویان افغانستانی که در این کشور حضور دارند به صورت اجباری اخراج نمی‌شوند.

وزارت امور مهاجرین گفته است که این تصمیم بعد از بررسی همه‌جانبه آلمان از وضعیت امنیتی افغانستان روی دست گرفته شده است.

هرچند که این وزارت زمان دقیق برای تداوم این روند را اعلام نکرده است؛ اما گفته می‌شود که توقف خروج اجباری تنها مربوط به پناهجویان افغانستان می‌شود.

در سال ۲۰۱۷، ۷۲ پناهجوی افغانستان که درخواست‌ پناهندگی‌شان رد شده بود؛ به صورت اجباری از این کشور اخراج شده بودند و نزدیک به ۲۰۰ پناهجو نیز به صورت داوطلبانه این کشور را ترک کرده بودند.

آلمان از جمله کشورهای اروپایی است که بخش اعظمی از پناهجویان خود را به این کشور رسانده‌اند که درخواست شماری از آنها قبول شده و شمار دیگری می‌بایست این کشور را ترک می‌کردند که با تصمیم جدید دولت آلمان، این بخش پناهجویان هم می‌توانند در این کشور حضور داشته باشند.

در حالی آلمان روند اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را متوقف کرده است که پیش از این بارها مقام‌های وزارت مهاجرین خواهان این کار شده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *