پاکستان «دیورند» را مرز رسمی می داند

وزارت امور خارجه پاکستان اعلامیه وزارت خارجه کشور را غیرمسوولانه دانسته و می گوید که مرز میان دو کشور بر اساس قوانین و معاهدات بین المللی شناخته شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت خارجه کشور بعد از افتتاح ۲۴ ساعته مرز تورخم، به لوحه آن واکنش نشان داده و گفته بود که «دیورند مرز رسمی افغانستان و پاکستان نیست.»

اما وزارت خارجه پاکستان، نشر این اعلامیه را غیرقانونی دانسته و با صراحت گفته است که مرز دو کشور بر اساس قوانین و معاهدات بین المللی، از سوی جامعه جهانی شناخته شده است.

در اعلامیه امروز (۳۰سنبله) وزارت خارجه پاکستان آمده است «مسئله مرز مشترک افغانستان و پاکستان مطابق قوانین و معاهدات بین ‌المللی از سوی جامعه جهانی به عنوان مرز رسمی دو کشور شناخته می‌ شود».

در این اعلامیه گفته شده که باز بودن مرز تورخم به گونۀ ۲۴ ساعته، یک گام مثبت در راستای ایجاد سهولت برای مردم و تاجران دو کشور است.

وزارت خارجه پاکستان تاکید کرده است که اعلامیه ‌های وزارت خارجه افغانستان فقط اراده رسیدن به صلح و همکاری میان دو کشور را زیر سوال می ‌برد که باید از نشر اعلامیه های اینچنینی خودداری شود.

تنشهای فعلی در حالی ایجاد می شود که در لوحه نصب شده برای افتتاح فعالیت ۲۴ساعته بندر تورخم، این منطقه به عنوان مرز رسمی میان افغانستان – پاکستان ذکر شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *