واکنش عطامحمد نور به حوادث اخیر

والی بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی نسبت به حوادث دو روز اخیر در کشور واکنش نشان داده و گفته است که ضعف سکتور امنیتی، عامل قتل‌عام مردم غور و شدت ناامنی‌های اخیر است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عطامحمد نور در صفحه فیس‌بوک خود نگاشته است که ولایت غور از پایگاه‌های محکم مقاومت ملی و از سنگرهای مستحکم نبرد در برابر طالب و تفکرات طالبانی است.

نور معتقد است که ولسوالی تیوره که از دژهای تسخیرناپذیر در غور بود، در پی یک جنگ نابرابر و سازمان‌دهی شده، اشغال شد و در یک برنامه ظالمانه، مردم با عزت، بشمول کارکنان صحی و بیماران قتل‌عام شدند.

از نگاه وی، این رویداد در کنار آنکه ضعف فاحش سکتور و رهبری امنیتی کشور را به نمایش می‌گذارد، خطرناک ترین‌ روشی است که طراحان آن قیمت بزرگی برای این جنایت ضد بشری‌شان خواهند پرداخت.

والی بلخ می‌گوید که مقاومت و پایداری مردم غور تا آخرین لحظات سقوط این ولسوالی ادامه داشت؛ اما کمک ناچیز حکومت سبب شد تا در محاصره دشمن قرار گیرد.

نور در کنار اشغال ولسوالی تیوره به سقوط بخش‌هایی از ولسوالی لولاش فاریاب، شدت جنگ در بدخشان، کندز، بغلان و برخی ولسوالی‌های اطراف ولایت بلخ و سایر نقاط شمال اشاره کرده و گفته است که این رویدادها حکایت از آن دارد که مواضع رهبری ائتلاف ملی «نجات‌افغانستان» مبنی بر ناکارآیی رهبری سکتور امنیتی کشور، دقیق و حساب شده است.

رئیس اجرایی جمعیت اسلامی خواهان تغییر رهبری بخش‌های امنیتی است و تصریح می‌کند که اگر این رهبران تغییر نکند؛ «تاوان» بیکارگی‌شان را مردم متحمل می‌شوند.

گفتنی است که در جریان روز گذشته دو ولسوالی لولاش فاریاب و تیوره غور به تصرف طالبان مسلح درآمد و امروز (۲اسد) کابل نیز یک حمله انتحاری خونین را تجربه کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *