واکنش دبیرکل سازمان ملل در حمله به نمازجمعه شیعیان پاکستان

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای حمله روز جمعه طالبان به مسجد شیعیان پاکستان را که منجر به کشته شدن حداقل ۱۹ تن از نمازگزاران شد به شدت محکوم کرد.

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای حمله روز جمعه طالبان به مسجد شیعیان پاکستان را که منجر به کشته شدن حداقل ۱۹ تن از نمازگزاران شد به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل روز جمعه در این بیانیه از مقامات دولت پاکستان خواست برای حمایت از اقلیت ها و مبارزه با تروریسم تلاش بیشتری کنند.

در عملیات تروریستی شهر شکارپور پیشاور پاکستان که توسط چند تن از اعضای گروه طالبان صورت گرفت حداقل ۱۹ تن از نمازگزاران جمعه شیعیان این شهر کشته و دهها نفر زخمی شدند.

بر اساس همین گزارش نوید عباس یکی از اعضای بخش امنیت سازمان ملل نیز از جمله نمازگزارانی بود که جان خود را در اثر این حمله از دست داده است.

دبیر کل سازمان ملل در این بیانیه نسبت به مرگ این همکار سازمان ملل نیز ابراز تاسف کرده است.

گروه طالبان دو هفته پیش نیز در حمله دیگری به یکی از مساجد شیعیان پاکستان بیش از ۶۰ تن از آنان را به شهادت رساندند.

بان کی مون در این بیانیه مشاهده مجدد کشتار انسانهای بیگناه در اماکن مذهبی به دلیل اعتقادات مذهبی شان را جنایتی نابخشودنی و تاسف بار خوانده است.

وی در این بیانیه از مقامات پاکستانی خواسته است تا ضمن پیگیری و مجازات عاملان این حمله در حمایت از امنیت اقلیت های مذهبی و نژادی در این کشور و مبارزه با تروریسم در پاکستان تلاش بیشتری کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *