واکنش یهودیان امریکا به تصمیم نخست وزیر رژیم اسرائیل

کانال ۱۰ تلویزیون رژیم اسرائیل از تصمیم شماری از یهودیان امریکایی برای امضای طوماری با عبارت “نتانیاهو نماینده من نیست” خبر داد.

کانال ۱۰ تلویزیون رژیم اسرائیل از تصمیم شماری از یهودیان امریکایی برای امضای طوماری با عبارت “نتانیاهو نماینده من نیست” خبر داد.

به گزارش خاورمیانه، شماری از یهودیان امریکایی تصمیم دارند در اعتراض به تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل برای سخنرانی در کنگره امریکا که البته بدون موافقت دولت امریکا صورت می گیرد، طوماری را امضا و به سفارت رژیم اسرائیل در واشنگتن ارایه دهند.

در این طومار نوشته شده است: “نتانیاهو نماینده من نیست”.

کانال ۱۰تلویزیون رژیم اسرائیل این اقدام را واکنش یهودیان امریکایی نسبت به تصمیم نتانیاهو برای حضور ناخوانده در واشنگتن دانست.

این در حالی است که دو مقام ارشد رژیم اسرائیل ضمن انتقاد از سفر نتانیاهو به واشنگتن و تلاش برای سخنرانی در کنگره امریکا آنهم دو هفته قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم اسرائیل، این اقدام را غیرمسئولانه خواندند و از نتانیاهو خواستند ازاین اقدام صرف نظر کند.

مایکل اورن، سفیر سابق رژیم اسرائیل در واشنگتن و “آموس یادلین” رئیس سابق اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل از نتانیاهو درخواست کردند که از تصمیم خود برای سخنرانی در کنگره امریکا که قرار است دو هفته قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی این رژیم برگزار شود، صرف نظر کند.

این دو مقام اسرائیلی ضمن انتقاد از این اقدام نتانیاهو تصریح کردند که وی مسائلی راکه برای آینده تل آویو حیاتی است سیاسی می کند و خطاب به او گفتند که اگر نتانیاهو بر این گمان است که سخنرانی در کنگره می تواند موقعیتش را قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی تقویت کند، در واقع یک راه غیردموکراتیک را در پیش گرفته است و در واقع رقبایش را به تضعیف برنامه انتخاباتی اش امیدوار کرده است.

سفر نتانیاهو به واشنگتن و سخنرانی در کنگره، موجی از انتقادات نمایندگان کنگره را نیز به همراه داشته است به طوریکه چند نماینده دموکرات مجلس نمایندگان امریکا روز چهارشنبه با نگارش نامه ای به “جان بینر” رئیس این مجلس خواستار به تعویق انداختن سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در کنگره شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *