والی بغلان: نیروهای امنیتی از پایگاه های خود بیرون نمی شوند

خبرگزاری خاورمیانه

والی بغلان در واکنش به سند امضا شده از سوی شورای نظامی بغلان در مورد خروج نیروهای امنیتی از پایگاه هایشان در ولسوالی بغلان مرکزی گفت که این کار صورت نمی گیرد و نیروهای امنیتی، پایگاه های خود را رها نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالستار بارز، والی بغلان در نشست خبری امروز (۱۱جدی) در شهر پلخمری اظهار داشت که اسناد امضا شده در مورد بیرون شدن نظامیان از دو پایگاه امنیتی در ولسوالی بغلان مرکزی، منتفی است.

وی اظهار داشت که این سند که در آن شورای نظامی بغلان بیرون شدن نظامیان را از پایگاه های علاؤالدین و منگل های ولسوالی بغلان مرکزی فیصله کرده است، قبول نداشته و این موضوع به گذشته ها بر میگردد.

بارز تصریح کرد که به هیچ عنوان تصمیمی مبنی بر خروج نیروهای امنیتی از دو پایگاه یاد شده وجود ندارد و نیروهای امنیتی پایگاه های خود را ترک نمی کنند.

در عین حال شورای ولایتی بغلان، این تصمیم را نگران کننده دانسته و بیرون شدن نظامیان از این منطقه که یکی از مهم ترین بخشها برای جلوگیری از هجوم طالبان مسلح به مرکز ولسوالی بغلان مرکزی است را جبران ناپذیر می خواند.

اسدالله شهباز، رئیس شورای ولایتی بغلان می گوید، حکومت مکلف است تا بخش هایی که در تأمین امنیت موثر است را تحت کنترول بیشتر داشته باشد.

از سویی هم، باشنده گان ولایت بغلان، می گویند که این تصمیم مقام های محلی، می تواند در ناامن سازی و دست یافتن طالبان مسلح به ولسوالی بغلان مرکزی کمک کند.

آنان از حکومت می خواهند که این فیصله شورای نظامی بغلان را ملغی قرار دهد.

پایگاه های نظامی علاؤالدین و منگل ها از بخش های کلیدی ولسوالی بغلان مرکزی هستند و به گفته باشنده گان این ولسوالی؛ یکی از دلایلی که تا کنون حملات تهاجمی طالبان مسلح بالای ولسوالی بغلان مرکزی ناکام مانده است مؤثریت و موجودیت همین دو پایگاه امنیتی است.

در سند امضا شده شورای نظامی بغلان فیصله شده است که نظامیان از این دو پایگاه بیرون و به منطقه «جرکیسکن» دندغوری جایگزین شوند، هدف تخلیه این پایگاه ها موثر نبودن آنان در تامین امنیت در مناطق فعلی شان خوانده شده است.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *