هیچ وزیری اجازهء امضأ پیمان امنیتی با امریکا را ندارد

سخنگوی رئیس جمهور اعلام کرد تا زمانی که خواسته های اصلی دولت کابل تامین نشود، حامد کرزی به هیچ یک از وزرای کابینه اجازه نمی دهد پیمان امنیتی کابل- واشنگتن را امضا کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ایمل فیضی، سخنگوی ریاست جمهوری روز چهارشنبه گفت: حامد کرزی از امریکا درخواست کرده است از روند صلح با طالبان در افغانستان حمایت کند و به حملات نظامیان امریکایی به اماکن مسکونی پایان دهد.

وی افزود : تا زمانی که این خواسته ها برآورده نشود کرزی به هیچ وزیری اجازه نمی دهد این پیمان را امضا کند.

این در حالی است که جان کری، وزیر امور خارجه امریکا روز سه شنبه گفته بود بسم الله خان محمدی وزیر دفاع افغانستان احتمالا توافقنامه امنیتی دوجانبه را امضا می کند.

همچنین دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی هم اعلام کرد : هر نماینده دولت افغانستان می تواند پیمان امنیتی را امضاء کند.

” آندرس فوگ راسموسن ” دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو ) گفت : هر نماینده دولت افغانستان، و نه صرفا حامد کرزی رئیس جمهوری این کشور می تواند با امریکا پیمان امنیتی امضا کند، وی پس از نشستی با نمایندگان افغان اعلام کرد: هر کسی که نمایندگی دولت افغانستان را بر عهده داشته باشد قادر خواهد بود چنین موافقتنامه ای را امضاء کند.

مقامات امریکایی امضای پیمان امنیتی کابل- واشنگتن را در کمتر از یک ماه خواستار هستند؛ اما رییس جمهور کرزی، تاکید کرده است که این پیمان پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امضا خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *