هیچ مذاکره و گفت وگوی در خفا صورت نمی گیرد

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری اسلامی افغانستان گفته است که نمی خواهد هیچ مذاکره و یا گفت وگوی را در خفا و به دور از چشم و دید مردم افغانستان انجام شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رییس جمهوری اسلامی افغانستان این اظهارات را در اولین جلسات مشورتی در رابطه به چگونگی تامین صلح در کشور، بیان کرده است.

جلسات مشورتی به ریاست اشرف غنی روز چهارشنبه با حضور حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان، شماری از رهبران جهادی، معاونین ریاست جمهوری، متنفذین و بزرگان قومی و نهاد های زنان در ارگ ریاست جمهوری آغاز شد.

در این جلسه رییس جمهورغنی، در رابطه به تلاش های حکومت جدید افغانستان جهت تامین صلح  در کشور و صحبت هایش با هیات پاکستانی تحت ریاست راحیل شریف رییس ستاد ارتش پاکستان، معلومات داد.

رئیس جمهور گفت، دولت افغانستان نمی خواهد هیچ مذاکره و یا گفت وگوی را در خفا و دور از انظار مردم افغانستان انجام دهد بلکه می خواهد ملت افغانستان را از تمام جریانات، واقف سازد.

رییس جمهور غنی افزود که تامین منافع علیای کشور یکی از وظایف و مسئولیت های او به عنوان رئیس جمهور افغانستان است و بدون رسیدن به یک اجماع و کسب رضایت مردم، هیچ کاری را انجام نخواهد داد.

آقای غنی تاکید کرد که همه ای مردم افغانستان باید با هم در یک صف واحد بایستند تا دولت بتواند برای تحقق آرمان های والای ملت از جمله تامین صلح و ثبات در کشور، گام های اساسی بردارد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد که تمام مردم افغانستان از جزئیات انکشافات در راستای تامین صلح در جریان قرار خواهند گرفت.

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که سلسله مشورت های رییس جمهور غنی با رهبران جهادی و شخصیت های سیاسی کشور و همچنان بزرگان و متنفذین و نمایندگان نهاد های زنان و جامعه مدنی، ادامه خواهد داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *