هیلاری کلینتون و انتخابات ۲۰۱۶

 

بر اساس جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته توسط دانشگاه کویینیپاک، وزیر سابق امورخارجه ایالات متحده و نامزد احتمالی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، «هیلاری کلینتون» برتری شکننده ای نسبت به فرماندار ایالت نیوجرسی و نامزد احتمالی جمهوری خواهان در این انتخابات دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از روزنامه نیویورک دیلی نیوز، بر اساس نتایج این نظرسنجی، کلینتون ۴۶ درصد آرا را به خود اختصاص خواهد داد، درحالیکه فرماندار نیوجرسی «کریس کریستی» ۴۰ درصد آرا را از آن خود خواهد کرد.

با این وجود، در صورت حضور احتمالی هیلاری کلینتون در انتخابات سال ۲۰۱۶، وی هم اکنون بخت نخست حضور در کاخ سفید می باشد. اما باید به این نکته نیز توجه کرد که در این نظرسنجی، «کریستی» هم آرای قابل ملاحظه ای را به خود اختصاص داده است و در صورت به دست آوردن آرای افرادی که او را به طور کامل نمی شناسند و هنوز رای خود را مشخص نکرده اند، رقیب جدی برای کلینتون به حساب می آید.

 

این نظرسنجی ها و پیش بینی ها در حالی انجام می شوند که هیچ کدام از این دو نفر برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی نکرده اند؛ اما سیاستمداران سراسر ایالات متحده در حال بررسی صلاحیت ابن دو نفر برای حضور یا عدم حضور در انتخابات می باشند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *