خبرنگار حرفه ای و نامدار زن در امریکا درگذشت

هلن توماس، خبرنگار پیشین در قصر سفید که خبرهای روسای جمهور امریکا را برای ۵۰ سال پوشش می داد، روز شنبه در سن ۹۲ ساله گی درگذشت.
به گزارخبرگزاری خاورمیانه، دوستان و همکاران خانم توماس گفته اند که او صبح روز شنبه در خانه اش در واشنگتن درگذشت.
هلن توماس هنگامی زنی پیشگام برای سایر زنان در عرصۀ ژورنالیزم بود که غالبا مردان در این حرفه چیره بودند، خانم توماس از زمان ریاست جمهوری جان اف کندی، خبرهای ریاست جمهوری ایالات متحده را پوشش می داد.
هلن توماس به خاطر بیان قوی دیدگاه اش در خصوص مسائل حساس حتی هنگام پرسش از رئیس جمهور طی کنفرانس های خبری ملی شناخته شده است.
آقای اوباما عقیدۀ راسخ هلن توماس را تحسین کرد، اینکه دموکراسی به بهترین نحو هنگامی کار می کند که پرسش های سخت رئیس جمهور را پاسخگو بداند.
درسال ۲۰۱۰، خانم توماس ویدیویی را ضبط کرد که در آن گفته بود اسرائیل باید از فلسطین بیرون شود، اگر چه او بعداً معذرت خواهی کرد اما این کار به حرفه خبرنگاری وی صدمه زد، این ویدیوی وی منجر به تظاهرات گسترده گردید.
باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده روز شنبه گفت خانم توماس درب هایی را گشود و موانعی را برای نسل های خبرنگاران زن برطرف کرد، کمیته ضد تبعیض امریکاییان عرب تبار مراتب همدردی شان را با مرگ این خبرنگار قدیمی شناخته شده بیان کردند.
این کمیته با نشر خبرنامه ای از خانم توماس به حیث قهرمان، خبرنگار ممتاز، ومدافع حقوق بشر یاد کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *