هواداران کامران علیزی، شاهراه‌های هرات را مسدود کردند

صدها تن از هواداران و طرفداران کامران علیزی؛ رئیس شورای ولایتی هرات، در سه منطقه این ولایت دست به مظاهره زده و شاهراه‌های اسلام‌قلعه ـ هرات و تورغندی ـ هرات را به روی ترافیک مسدود کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مظاهره کننده‌گان از صبح امروز (۱۹حمل) با اسب‎سواری و شعارهای زنده باد کامران علیزی، حمایت خویش را از وی اعلام کردند.

خواست آنان از  دولت این بود که نباید محکمه حاجی کامران به شکل سیاسی انجام شود دادگاه دوم و سوم وی مطابق با قانون اساسی و عادلانه برگزار شود.

به گفته آنان؛ اگر دولت با این پرونده به شکل سیاسی برخورد نماید، شاهراه کابل ـ هرات را مسدود خواهند کرد.

این در حالی است که از صبح امروز شاهراه‌های هرات ـ اسلام‌قلعه و هرات ـ تورغندی از سوی هواداران کامران علیزی مسدود شده و به وسایط نقلیه اجازه تردد داده نمی‌شود.

عبدالعلی؛ مشهور به حاجی معلم از باشنده‌گان ولسوالی گذره به خاورمیانه گفت :«ما بخاطر حق مشروع ملت دست به تظاهرات زده‌ایم و از دولت می‎خواهیم که محکمه دوم و سوم کامران علیزی را به صورت عادلانه برگزارنماید و اگر مجرم بود، جرم خود را بکشد و اگر نبود دیگر مشکلی نیست، اگر دولت به خواستۀ مشروع ما جواب مثبت ندهد، ما فردا شاهراه هرات ـ قندهار را بسته خواهیم کرد.»

عبدالقیوم یکتن از باشنده‌گان ولسوالی کهسان می‌گوید که از صبح امروز راه بند شده و شماری از باشنده‌گان محل برای داد و ستد و مریض قصد سفر به شهر هرات را دارند، در شاهراه توقف داده شده‌اند.

وی اظهار داشت :«ممکن است در بین این مردم، شماری مریض‌دار باشد که اگر به آنها اجازه عبور داده نشود، احتمال دارد مریض خود را از دست بدهند.»

با این حال، کامران علیزی، رئیس شورای ولایتی هرات که در جمع مظاهره‌کننده‌گان حضور یافت، به دولت مرکزی هشدار داد که اگر با پرونده وی به صورت سیاسی برخورد شود، هوادارانش به مظاهره‌شان ادامه می‌دهند.

به گفته وی، افرادی در کابل هستند که بودن وی در هرات مانع تغییر و تبدیلی‎های سلیقه‎ای آنان شده و نمی‎خواهند او به وظیفه ادامه دهد.

علیزی از آن افراد  نام نبرد و گفت این افراد از بزرگان هرات در مرکز هستند.

هواداران کامران علیزی، در حالی دست به مظاهره زده و شماری از را‌ه‌های اصلی این ولایت را مسدود کرده‌اند که چند روز پیش دادگاه ابتدایی؛ کامران علیزی را به دو سال و شش ماه حبس محکوم کرده بود.

روح‎الله علی‌زاده

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *