روسیه، سیستم دفاعی سوریه را تقویت می‌کند

حمله موشکی امریکا به سوریه و تلفات برخاسته از این حمله، واکنش‌های متعددی از متحدان و مخالفان واشنگتن را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روسیه از جمله متحدین دولت بشار اسد، در واکنش به حمله تازه امریکا به سوریه؛ گفته است که سیستم دفاعی سوریه را تقویت می‌کند.

دفتر ریاست جمهوری روسیه در خبرنامه‌ای گفته است که این حمله امریکا از دید شورای امنیت سازمان ملل متحد پنهان مانده و یا اینکه این نهاد چشم‌هایش بر این حمله را بسته است.

در خبرنامه که به نقل از ولادیمیر پوتین نشر شده؛ حمله امریکا یک حمله خودسرانه دانسته شده و از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است که به این حمله به صورت جدی رسیده‌گی کند.

در عین حال، پادشاه عربستان سعودی، از متحدان امریکا، حمله به سوریه را «شجاعانه» دانسته و از واشنگتن خواسته است که به این حملات ادامه دهد.

این در حالی است که بامداد دیروز (۱۸حمل)، نیروهای نظامی امریکا ۵۹ موشک کروز را از دو کشتی هواپیمابر بالای پایگاه نظامی «الشعیرات» در شهر حمص سوریه شلیک کردند که مقام‌های محلی سوریه گفته‌اند این موشک‌ها بر منازل مسکونی در اطراف پایگاه اصابت کرده و جان ۹ غیرنظامی به شمول ۴ کودک را گرفته است.

پنتاگون گفته است که این حمله در جواب حمله شیمیایی «خان شیخون» بوده که هفته گذشته صورت گرفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *